افزایش تعداد جوانان مجرد در کشور نگران‌کننده است

عضو هیئت علمی دانشگاه قم تصریح کرد: افزایش تعداد جوانان مجرد در کشور از حیث فرهنگی روند بسیار نگران کننده ای را نشان می دهد.

0

به گزارش به دخت به نقل از حوزه، حجت الاسلام عزیزالله فهیمی با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: چندی پیش در رسانه ها اعلام شد که در حال حاضر حدود 4 میلیون نفر در کشور را افراد مجرد بالای 30 سال تشکیل می دهند که تداوم این روند و رشد این آمار می تواند عواقب و تبعات نامطلوبی برجای بگذارد.

وی با تاکید بر این که تشویق نسل جوان به امر مقدس ازدواج نیازمند همت و همدلی همه مردم و مسئولان و نقش آفرینی نخبگان حوزه و دانشگاه است، گفت: ما باید برای ازدیاد نسل شیعه تلاش کنیم و لازمه این امر این است که قبل از هر چیز شرایط و زمینه های انجام ازدواج موفق را به خوبی فراهم کنیم.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین با اشاره به این که مساله طلاق آن قدر این روزها جدی شده که نمی توان از آن غفلت کرد ، بیان داشت: بسیاری از زوج ها از آن جا که چندان با مباحث حقوقی به خصوص در زمینه حقوق خانواده ، آشنایی چندانی ندارند در زندگی خود دچار مشکلاتی می شوند و حال آن که گاهی با یک مشاوره خوب و نیز نشستن پای صحبت دلسوزانه بزرگترهای فامیل و کسانی که سرد و گرم روزگار را چشیده اند می توان بسیاری از سوء تفاهم ها را گرفت.

وی با اشاره به تاثیر غیرقابل انکار رسانه های مدرن در فروپاشی برخی خانواده ها افزود:متاسفانه فرهنگ وارداتی غرب از طریق ابزارهایی چون شبکه های ماهواره ای مستهجن ، سایت های نامناسب اینترنتی و نیز شبکه های اجتماعی تلفن همراه آسیب های بسیاری به فرد و خانواده ها وارد کرده که یکی از ریشه های این مساله نیز آشنا نبودن با مبانی حقوقی و فرهنگی است.

/انتهای متن/

درج نظر