استفاده از دختر بچه ها در انتخابات آمریکا

در میان انواع و اقسام شیوه‌های جدید تبلیغات و جمع‌آوری رأی گاهی روش‌های عجیب‌وغریب نیز دیده می‌شود.

0

به گزارش به دخت به نقل از روزنامه شرق، هنوز یک سال تا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در ایالات متحده آمریکا باقی مانده است اما کمپین‌های انتخاباتی کاندیداهای این پست از همین حالا به‌سختی مشغول فعالیت هستند. در میان انواع و اقسام شیوه‌های جدید تبلیغات و جمع‌آوری رأی گاهی روش‌های عجیب‌وغریب نیز دیده می‌شود.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا که در حال آماده‌کردن خودش برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده است، به یکی از همین شیوه‌های عجیب‌وغریب دست زده است. کلینتون که در صورت انتخاب، اولین رئیس‌جمهور زن ایالات متحده خواهد بود، جمله «وقتش رسیده که یک زن رئیس‌جمهور شود» را یکی از شعارهای انتخاباتی خودش قرار داده است.

 در راستای این شعار، کمپین کلینتون به سراغ ١٠ دختربچه رفته و از آنها سؤال کرده که رئیس‌جمهور زن برای آنها چه معنی‌ای دارد و اگر آنها بخواهند رئیس‌جمهور شوند چه می‌کنند. این ١٠ کودک که حالا حامیان کوچک کلینتون نام گرفته‌اند، هرکدام به شکلی برای کلینتون تبلیغات می‌کنند؛ برخی از آنها با پوشیدن لباس‌های مشابه کلینتون و برخی دیگر با گرفتن عکس یادگاری با او و به‌اشتراک‌گذاشتنش. دراین‌میان البته برخی از آنها نیز از همین حالا برای اینکه در آینده رئیس‌جمهور شوند، آمادگی خود را اعلام کرده‌اند. مثل میکالیا که بر واژه «توانستن» تأکید کرده و گفته است که او «می‌تواند» رئیس‌جمهور باشد. اشلین البته اظهارنظر دیگری کرده است و گفته اگر رئیس‌جمهور شود طرحی می‌دهد که بستنی جایگزین شام شود، البته فقط آخر هفته‌ها. این اقدام کلینتون واکنش مثبت و منفی آمریکایی‌ها را در رسانه‌ها به‌دنبال داشته است. برخی از حرکت او استقبال کرده‌اند و حتی نوشته‌اند که به‌خاطر دخترانشان هم که شده از کلینتون حمایت می‌کنند اما برخی نیز این حرکت را استفاده ابزاری از کودکان خوانده‌اند. بااین‌حال گویا کلینتون از این حرکت انتخاباتی کمپینش خیلی راضی است چون وب‌سایت خود را با یکی از عکس‌های این کودکان تزئین کرده است.

/انتهای متن/

درج نظر