ارسال گزارش اقدامات سازمان بسیج جامعه زنان به رهبر انقلاب+ متن

همزمان با پنجمین سال صدور پیام تاریخی رهبر معظم انقلاب به کنگره هفت هزار زن شهید، سازمان بسیج جامعه زنان کشور نامه‌ای را در شرح اقدامات چهارساله این سازمان در خصوص تبیین الگوی سوم زنان، به محضر رهبر معظم انقلاب ارسال کرد.

0

به گزارش به دخت به نقل از فارس، همزمان با پنجمین سال صدور پیام تاریخی رهبر معظم انقلاب به کنگره هفت هزار زن شهید، سازمان بسیج جامعه زنان کشور نامه‌ای را در شرح اقدامات چهارساله این سازمان در خصوص تبیین الگوی سوم زنان، به محضر رهبر معظم انقلاب ارسال کرد.

متن کامل نامه بدین شرح است:

محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی امام ­المسلمین فرمانده ­کل­ قوا­ حضرت­ آیت­ الله­ خامنه­ ای (مدظله­ العالی)

سلام علیکم؛

سلام و درود خدا و فرستادگانش بر بانوی مطهره‌ای که به سبب بلندی مرتبه اش و اوج علقه رسول مکرم اسلام (ص) به او، ام ابیها لقب گرفت و ائمه معصومین­(سلام اله علیهم) او را حجت خدا برخویش خواندند.

بانویی که در کرامت و بزرگی، فخر کونین است و در عبودیت و بندگی مایه رشک فرشتگان و ملائک . او که در کوتاه عمر پربرکتش به درازای ازل تا به ابد به انسان های جویای حق، درس انسانیت­، آزادگی و کرامت در پرتو ولایت مداری آموخت و جان عزیز را در این مسیر پرمخاطره تقدیم نمود.

مولای زهرایی ما، سخن گفتن از بانویی چون زهرای اطهر(س) در محضر عزیزی که خود فرزند خلف و شبیه ترین انسان ها بعد از معصومین(س) به ایشان و استادی کم نظیر در فصاحت و بلاغت می باشد بس سنگین و دشوار است و افضل آنکه آن را به اهلش سپرد.

مقتدای عزیز بسیجیان، چهار سال است که از افاضه حضرتعالی به فرزندان بسیجی­تان با صدور پیام پرمهر و راهگشایتان در کنگره 7000 شهید زن کشور می گذرد و هر روز باغور و تأمل در متن این پیام تاریخی که مطلعی در تبیین و ارائه الگویی جامع، کامل و بی بدیل از زن برای جهانیان است دریچه تازه ­ای از ناشناخته ها برای مشتاقان و علاقه مندان این امور باز می شود. الگویی که در آن زن در اوج کرامت و انسانیت است و تاثیرگذار در تمدن سازی نوین اسلامی بلکه بالاتر، که می تواند الگویی برای زنان جهان  بوده و منشاء تغییر و تحول در حرکت ابناء بشر گردد.

فرزندان بسیجی­تان (مادران­،­همسران و فرزندان اناث شهداء) در جای جای میهن اسلامی به خود می­‌بالند که در این مقال پرارزش که سراسر مشحون از ذکر صفات و کمالات بزرگ بانوان جهان که سرآمد آنان صدیقه طاهره(س) و زینب کبری(س) می‌­باشند مورد خطاب قرار گرفته اند و ضمن سپاس و تشکر از آن امام عزیز از محضر مبارکتان درخواست می­‌نمائیم فرزندانتان را جهت توفیق در معرفی این الگوی بی بدیل و ارزشمند به زنان کشور و جهان دعا بفرمائید.

در زیر اهم اقدامات صورت گرفته توسط بسیج جامعه زنان هر چند ناچیز در مقابل آن معارف ارزشمند که حضرتعالی در پیش روی ما گشودید حضورتان تقدیم می‌گردد به امید آنکه آن عزیز فرزانه این قصور در خدمت را بر فرزندان انقلابی خود ببخشند.

* تشکیل قرارگاه بین­ المللی تبین الگوی سوم زن (زن نه شرقی و نه غربی) با حضور زنان اندیشمند داخل و کشورهای محور مقاومت و نیز مهمانانی از سایر ملل که دستاوردهای قرارگاه عبارتند از:

– برگزاری همایش بین­ المللی با حضور 90 میهمان از سراسر جهان در دانشگاه امام صادق(ع)

– تبیین الگوی سوم توسط اندیشمند گرامی جناب آقای رحیم ­پور ازغدی در 3 برنامه با حضور مهمانان داخلی و خارجی که بیش از ده بار از سیمای جمهوری اسلامی  پخش شد.

– برگزاری همایش در لاذقیه سوریه تحت عنوان معرفی زن الگوی سوم

– تهیه گزارش جهت پخش از شبکه پرس تی وی(در دست اقدام)

– تدوین کتاب زن در گفتمان رهبران انقلاب اسلامی به دو زبان انگلیسی و عربی  برای ارائه به گردشگران خارجی، (بررسی و کنکاشی پیرامون زن و خانواده بر اساس اندیشه ­های حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله)

– برگزاری نمایشگاه توانمندی­‌های زن مسلمان در اربیل عراق

– تشکیل ده­‌ها نشست هم­اندیشی با زنان کشور­های یمن، فلسطین، لبنان،بوسنی، عراق، سوریه و چند کشور اروپایی و افریقایی

– تهیه بروشور به زبان­‌های عربی و انگلیسی

– راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی بین المللی 7000 زن شهید کشور و تعدادی از شهدای زن مقاومت  اسلامی به نشانی  shohadayezan0ir

* تدوین 2 جلد کتاب با عنوان الگوی سوم زن 

 

– جلد اول به قلم آقای سعید خو محمدی خیرآبادی چاپ اول بهار 1393 (در آستانه چاپ دوم)

– جلد دوم به قلم دکتر فرج ا000 هدایت نیا (در آستانه چاپ و انتشار)

* تدوین کتاب ترسیم جایگاه زن از دیدگاه رهبر معظم انقلاب  اسلامی (کتاب مرجع)

– برگزاری کنگره های  ملی زنان شهید در 5 استان از سال 91 تاکنون

– برگزاری ده ها نشست تخصصی و سخنرانی به منظور تبیین و معرفی الگوی سوم زن در دانشگاه­‌ها، مدارس و گعده ‌های نخبگانی

– برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توانمندسازی با موضوع مطالعات زنان در سطح مراکز استان‌های سراسر کشور

– برگزاری نشست‌های تخصصی در رسانه ملی و شبکه­ های استانی

– فراخوان مقاله، با موضوع الگوی سوم زن در سطح مراکز علمی دانشگاهی و حوزوی

– تهیه و تولید محتوا در فضای مجازی بطور مستمر

– نشست ‌های علمی زن و خانواده با حضور زنان اندیشمند استان­‌ها در سطح رسانه ملی و صدا و سیمای استانی

– تولید صدها دقیقه فیلم مستند داستانی، نماهنگ و سرود

– طراحی، تولید و نصب 48 یادمان زن و دفاع مقدس که تا کنون بخش زیادی از آن در مراکز استان­ها نصب شده است

برپایی نمایشگاه زن مسلمان  در سراسر کشور و بیش از 70 کشور در سطح جهان

در پایان از خداوند متعال طول عمر با عزت برای حضرتعالی و توفیق همه بسیجیان در همراهی در جهادکبیر تا نابودی ظلم و استکبار جهانی و درک حضور بقیه الله الاعظم اروحنا لتراب مقدمه الفداء را در معیت مقتدای بسیجیان خواهانیم و از حضرتعالی درخواست می‌نمائیم با رهنمودهای حکیمانه خود بار دیگر فرزندانتان را در تداوم این مسیر ارزشمند در جهت تبیین و معرفی الگوی سوم زن به جهانیان راهنمایی فرمائید.

/انتهای متن/

درج نظر