اختلافات بر‌ سر ‌رفت ‌و ‌آمد‌های‌ خانوادگی

اختلافات زوجین بر سر رفت و آمد با خویشاوندان دور و نزدیک، یکی از مسائل شایع و نسبتا طبیعی در زندگی زناشویی است و کم و بیش در بسیاری از خانواده‌ها هم وجود دارد.در این قسمت خانم دکتر نقدی به این پرسش پاسخ دادند.

0

سوال:

با سلام خدمت خانم دکترعزیز و محترم  خسته نباشید.

  من خانمی 26ساله وهمسرم 30 سالشونه.  مشکلی که دارم با همسرم اینه که  من خیلی علاقه  به رفت و آمد بیش ازحد با خانواده پدرشوهرم ندارم و چندین بار به همسرم توضیح دادم که مشکلی با خانواده ش ندارم  وخیلی هم دوستشون دارم ولی به  هفته ای سه یا چهار بار رفت وآمد راضی نیستم. ولی همسرم توجه نمی کنه در ضمن تو یه شهر زندگی می کنیم با خانواده پدر شوهرم وخانواده پدرم و این مشکل ماست که اگر هفته ای چند بار برم خونه پدرم باید همون اندازه برم خونه پدر شوهرم.  ازتون راهنمایی میخوام چطوری شوهرم رو قانع بکنم که حد و حدود رفت و آمدها رو رعایت کنه درضمن همسرم روزی چند دفعه میره خونه پدرش.

 

پاسخ مشاور

سلام بر شما

اين كه شما با خانواده همسرتون رابطه خوبي داريد و همين طور خانواده خودتون، خيلي خوب است. البته طبيعتا روابط مي بايست در حدي تعريف شده و با توافق باشد تا زندگي مستقل شود ومستقل بماند.

نمي دانم چه دلايلي براي همسرتون آورده ايد که ايشون قانع نشدند، كمي ريزتر برايشان بگوييد و همين طور مشكلاتي كه از زياد رفتن به خانه پدر و مادر ايشون برايتان بوجود مي آید را لیست كنيد. ايشون رو توجیه كنيد و اين كه نياز به ارتباطات در افراد متفاوت هست و ممكن هست فردي نياز به ارتباطش بسيار زياد باشد و فردي بسيار كم ومتعادل. ولي توافق در اين مسئله امري است ضروری و بهتر است در هر امری تعادل باشد، چه رفت وآمد با خانواده تان و چه با خانواده همسرتان.

مهارتهای گفتگو را بیاموزید، با همسرتان زمینه ارتباط موثر را به وجود آورید تا در صورت رخداد هر مشکلی بتوانید آن را با گفتگو و مباحثه حل کنید. اگر نه باید از بزرگتر یا مشاور مورد قبول دو طرف کمک بگیرید تا از اختلافات جدی پیشگیری به عمل آید.

/انتهای متن/

 

درج نظر