احداث چند بوستان بانوان و خانواده جدید در شیراز

مراحل ساخت بوستان‌ها پس از مطالعات و بررسی و شناخت اراضی موجود شهری و برگزاری جلسات هم‌اندیشی متعدد شهردار شیراز با شهرداران مناطق 2، 6، 7 و 9 در راستای مصوبات شورای اسلامی شهر با هدف تأمین فضای تفریحی ورزشی ویژه بانوان و خانواده‌ها، ایجاد تقویت روحیه شادی و نشاط و ارتقای سلامت جسم و روان زنان در راستای تحکیم بنیان خانواده صورت می‌گیرد.

0

به گزارش به دخت به نقل از مهرخانه، مشاور امور بانوان و خانواده شهرداری شیراز بابیان اینکه فضاهای تفریحی و ورزشی موجب تقویت روحیه نشاط و شادی در خانواده‌ها می‌شود از افتتاح قریب‌الوقوع بوستان خانواده منطقه دو در خیابان شمس شیراز خبر داد.

به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز، پروین حکمت‌آمیز با اشاره به تدابیر شهردار این شهر در تحقق شهر سالم، اظهار داشت: مراحل ساخت بوستان‌ها پس از مطالعات و بررسی و شناخت اراضی موجود شهری و برگزاری جلسات هم‌اندیشی متعدد شهردار شیراز با شهرداران مناطق 2، 6، 7 و 9 در راستای مصوبات شورای اسلامی شهر با هدف تأمین فضای تفریحی ورزشی ویژه بانوان و خانواده‌ها، ایجاد تقویت روحیه شادی و نشاط و ارتقای سلامت جسم و روان زنان در راستای تحکیم بنیان خانواده صورت می‌گیرد.

حکمت‌آمیز با اشاره به تأثیر ایجاد فضاهای سبز شهری در رشد و تعالی جامعه اظهار کرد: در راستای تمهیدات امنیتی و حفاظتی این بوستان‌ها، بوستان منطقه 2 به خانواده، بوستان منطقه 6 به سالمندان، بوستان واقع در منطقه 7 با متراژ 13 هزار و 730 مترمربع به بانوان و بوستان منطقه 9 با متراژ 22 هزار مترمربع به‌طور مشترک به بانوان و خانواده اختصاص داده شد.

مشاور شهردار شیراز هدف از احداث این فضاها را برطرف کردن نیازهای اجتماعی، ارائه خدمات فرهنگی ورزشی تفریحی و ایجاد انگیزه به بانوان عنوان و خاطرنشان کرد: در این مکان‌ها محل بازی کودکان، فضای عرضه محصولات بانوان خودسرپرست، کتابخانه و سالن‌های ورزشی شامل زمین والیبال، بسکتبال و تیر و کمان و پیست دوچرخه‌سواری و وسایل ورزشی ویژه بانوان پیش‌بینی شده است.

وی از افتتاح بوستان شمس در منطقه دو به مناسبت ایام‌الله دهه فجر خبر داد و اظهار داشت: عملیات اجرایی بوستان‌های مناطق 7 و 9 آغاز شده است که امیدواریم تا اواسط سال آینده به بهره‌برداری برسد.

حکمت‌آمیز در پایان با قدردانی از وحدت عمل مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر، عنوان کرد: با توجه به وسعت شهر و بررسی فضاهای مختلف، احداث مجتمع‌های تفریحی فرهنگی و ورزشی ویژه بانوان و خانواده‌ها به‌طور مستمر در دستور کار شهرداری شیراز قرار دارد.

/انتهای متن/

درج نظر