اجرای طرح رایگان مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج در یزد

مدیرکل بهزیستی یزد گفت: طرح رایگان مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج به منظور پیشگیری از معلولیت های ناشی از بیماری های ژنتیکی در سراسر استان اجرا می شود.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، روز دوشنبه روابط عمومی بهزیستی یزد به نقل از جلیل عفتی حاکیست: این طرح 13 شهریورماه امسال به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه(س) آغاز می شود.


وی اظهار کرد: طرح مورد اشاره که پیش از این در چند استان کشور به صورت پایلوت اجرا می شد در استان یزد نیز در شهرستان مهریز و پس از آن در شهرستانهای میبد و اشکذر اجرا شد.
عفتی با بیان اینکه بهزیستی استان یزد در بحث پیشگیری از معلولیتهای ناشی از بیماریهای ژنتیکی پیشتاز است بر ضرورت انجام مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج، قبل از بارداری و حین بارداری تاکید کرد.
مدیر کل بهزیستی یزد اظهار داشت: آمارها نشان می دهد 10 درصد افراد جامعه در معرض خطر معلولیت هستند و بخش قابل توجهی از این آمار ناشی از بیماریهای ژنتیکی ناشی می شود.
وی همچنین ازدواج های فامیلی را عامل بروز بسیاری از معلولیت ها خواند و گفت: به طور قطع با مشاوره ها و آزمایش های ژنتیک می توان تا حد قابل توجهی از بروز آنها پیشگیری کرد.

/انتهای متن/

درج نظر