اتو گاهی معجزه می کند

بیشتر ما برای اتو تنها یک وظیفه می شناسیم و آن هم صاف کردن چروک لباس هاست. اما اتو جز این، کارهای مهم دیگری هم می تواند برای شما انجام دهد.

0

کارهای مهمی که اتو می تواند انجام دهد، اینهاست:

1-باز کردن چروک ها: در صورتی که شما می خواهید مبلمان و اثاثیه منزل خود را نو کرده ویا اجناسی را که ارزان خریده اید تعمیر و به روز کنید، احتمالا با پارجه های چروک این وسایل که خیلی به چشم می آیند، مواجه خواهید شد.

برای باز کردن بیشتر این چروک ها بهتر است که یک پارچه یا حوله قدیمی را روی سطح مبلمان قرار دهید.و به آرامی پارچه را اتو کنید. و مطمئن شوید که اتو با درجه مناسب بخار خود کار می کند. این روش موجب آن می شود که چروک ها کاملا باز شوند و در نتیجه شما پارچه ای صاف خواهید داشت.

 

2- تعمیر بخش های فرورفته پارچه: معمولا به هنگام جابه جا کردن میز شاهد بخش های فرورفته ای بر روی فرش ویا موکت خود هستید. این فرورفتگی ها به چشم آمده و آزار دهنده هستند.

یکی از موثر ترین راه ها برای حل این موضوع قرار دادن پارچه ای نمناک روی محل فرورفتگی بوده و سپس محل مورد نظر را اتو کنید. پس از 30 دقیقه یا بیشتر از اتو کردن دست برداشته و با انگشتان خود یا یک برس سخت پرزها را جدا کنید.

 

3- تعمیر وسایل چوبی: در مورد کف های چوبی اتاق یا مبلمان چوبی با به کارگیری این روش فرورفتگی ها را از بین ببرید و صاف کنید.

فرورفتگی را خیس کرده و سپس یک حوله کاغذی مرطوب را روی آن قرار دهید. اتو را روی درجه حرارتی منلسب تنظیم کرده وبه مدت دو دقیقه محل را به صورت حرکت مدور و دایره ای اتو کنید.

هر چند دقیقه یک بار ببینید و امتحان کنید که آیا فرورفتگی کمتر شده است. به خاطر داشته باشید که تمامی بخش های فرورفتگی به روشی مشابه نسبت به بخار واکنش نمی دهند. در ابتدا بهتر است که این روش را بر روی ناحیه ای که از دید رس دور است امتحان کنید.

 

4- موم شمع: اگر شما یکی از طرفداران صرف شام به همراه نور شمع هستید، در این صورت احتمالا تجربه مقداری کم از موم شمع داغ را بر روی فرش یا رومیزی خود به مدت یک یا دوبار داشته اید.

خوشبختانه اتو می تواند راه حل آسانی را ارائه دهد. در ابتدا صبر کنید که شمع به طور کامل خشک شود. سپس تا حد امکان با استفاده از یک چاقوی کند کوچک محل را بتراشید. و بعد یک حوله کاغذی روی محل موم قرار دهیدو سپس با درجه ملایم به اتو کردن ادامه دهید تا موم شمع از پارچه جدا شده و جذب حوله کاغذی گردد.

 

5- پاک کردن اثر سوختگی: آیا تا به حال بر روی میز چوبی دوست داشتنی و مورد علاقه خود از روی اشتباه یک فنجان چای داغ را گذاشته اید؟

در این صورت خواهید دید که فنجان داغ قهوه یا چای لکه سفید رنگ زشتی را بر روی میزتان برجای خواهد گذاشت.

شاید باورتان نشود اما اتو می تواند برای پاک کردن لکه های سوخته از چنین سطوحی مورد استفاده قرار گیرد.

حوله ای نازک را در محل سوختگی چوب میز خود قرار دهید.

سپس درجه اتو را بر روی بخار متوسط تنظیم کنید. به اتو کردن بین 10 تا 15 دقیقه ادامه دهید و تا زمانی که لکه ها کاملا پاک نشده اند از اتو کردن دست برندارید.

 

6-نگهداری گل و گیاه: مقداری گل از یک دسته گلی که برای شما عزیز و دوست داشتنی بوده و یا تکه ای از شاخ و برگ های پاییزی زیبا با یک اتو و کاغذ مومی نگهداری کنید. در ابتدا گل ها را به حالت ساندویچی میان دو ورقه کاغذ روغنی قرار دهید و سپس کتابی سنگین راروی آن قرار دهید تا کاغذ صاف شود.

آب درون اتو را خالی کنید در این مرحله به بخار نیازی نیست حالا به جای کتاب یک حوله کاغذی قرار دهید . سپس اتو را بر روی این مواد قرار داده فشار دهید تا خوب مهر و موم شود. گلها به صورت لایه لایه در امده و شما می توانید از آن به عنوان دکور یا صنایع دستی استفاده کنید.

 

7-ضد بو و لکه: با استفاده از پودر بچه به هنگام اتو کردن از پیدا شدن لکه های عرق و بوهای زننده در پیراهن خود جلوگیری کنید.

در قسمت زیر بغل لباس های خود از پودر خوشبو استفاده کرده و اتو بزنید این روش مخصوصا برای لباس های سفید مناسب است به این دلیل که بد رنگی بسیار مهم بوده و در دید رس است.

منبع:یاهو/انتهای متن/

درج نظر