اتفاق بی سابقه در کابینه انگلیس؛ یک زن وزیر دادگستری شد

برای اولین بار در تاریخ بریتانیا یک زن سکّان وزارت دادگستری این کشور را به دست گرفت.

0

به گزارش به دخت به نقل از فارس، به نوشته تلگراف،  ترزا می با برکناری «مایکل گوو» و برای اولین بار در تاریخ هزار ساله تشکیل دولت در بریتانیا، خانم «لیز تراس» را به عنوان رئیس قوه قضائیه که همان وزیر دادگستری بریتانیاست، انتخاب کرد.

لیز تراس پس از این انتصاب گفت که بسیار از این انتخاب خوشنود است و افزود در حال حاضر زود است درباره برنامه‌هایش به عنوان ریاست قوه قضائیه بریتانیا سخنی بگوید.

همچنین ترزا می خانم «جاستین گرینینگ» را به عنوان وزیر آموزش و پرورش و آموزش عالی منصوب کرد. پیش از این یک مرد به نام نیکی مورگان در این سمت کار می‌کرد.

خانم می که خودش به مدت 6 سال گذشته وزیر کشور بود بعد از آغاز نخست وزیری زن دیگری را جایگزین خود کرده است و خانم «امبر راد» وزیر دولت جدید بریتانیا در کابینه ترزا می خواهد بود.

دو وزیر دیگر کابینه می هم روز گذشته مشخص شده‌اند که از آن جمله «فلیپ هاموند» وزیر خارجه سابق و وزیر خزانه‌داری کنونی است. همچنین «بوریس جانسون» شهردار سابق لندن و رهبر کمپین خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به عنوان وزیر خارجه بریتانیا منصوب شده است.

با رای اکثریت مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا، دیوید کامرون نخست وزیر سابق از سمت خود کناره‌گیری کرد. روز گذشته کامرون با حضور در پارلمان در آخرین جلسه پرسش و پاسخ به عنوان نخست وزیر بریتانیا حضور داشت و از آنجا به کاخ ملکه رفت تا سکان نخست وزیری را به جانشین خود خانم ترزا می تحویل دهد.

در پی رای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و اعلام کناره‌گیری کامرون، 5 عضو ارشد حزب محافظه‌کار نامزد رهبری این حزب شده بودند که از آن جمع، دو زن به نام‌های ترزا می وزیر کشور و آندره‌آ لیدسام وزیر انرژی بیشترین آراء را کسب کردند تا در انتخابات اوایل می به رقابت بپردازند. اما لیدسام ناگهان اعلام کرد از این رقابت کناره‌گیری می‌کند که در نتیجه آن می تنها گزینه جانشینی شد و کامرون اعلام کرد روز چهارشنبه (دیروز) رسما کنار می‌رود.

/انتهای متن/

درج نظر