آیا ایوانکا ترامپ در فرمان حمله موشکی ترامپ به سوریه نقش داشته است؟

رسانه های امریکایی این روزها سخت به دنبال ردپای ایوانکا ترامپ در صدور فرمان جنجالی دونالد ترامپ برای حمله موشکی به سوریه هستند؛ فرمانی که ترامپ ادعا می کند که به عنوان واکنش به حملات شیمیایی دولت سوریه بر علیه شهروندان این کشور صورت گرفته است

0

انتقاد های رسانه های اجتماعی، در حال هجوم به سوی ایوانکا ترامپ هستند، پس از آنکه معلوم شد که ممکن است ایوانکا بر نظر و تصمیم پدرش رئیس جمهور دونالد ترامپ، برای آغاز حملات موشکی به کشورسوریه، در واکنش به استفاده  دولت از سلاح های شیمیایی در مورد شهروندان، اثر گذاشته باشد.

اریک ترامپ، پسر رئیس جمهور آمریکا ، دونالد ترامپ ، در مصاحبه ای که روز سه شنبه در روزنامه دیلی تلگراف منتشر شد، می گوید: ایوانکا زنی بانفوذ و مادر سه فرزند است و من مطمئن هستم که این نظر ایوانکا بوده که به پدرم منتقل شده در مورد این که  این ماده شیمیایی بسیار مهیب و دهشتناک است.

این در حالی است که از خبر نگار کاخ سفید، سین اسپایدر هم روز سه شنبه در مورد نقش ایوانکا در تصمیم به حمله سوریه سوال شد. او گفته است که بدون شک ایوانکا و دیگران این اقدام را برای دونالد ترامپ مورد ارزیابی و سنجش قرار داده اند.

سین اسپایسر افزوده است:به نظر من شناخت گسترده ای در مورد این اقدام  بسیار وحشتناک  وجود داشته است.

قابل توجه است ایوانکا ترامپ، دختر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، که به از سر گیری کار برای برند شو  و مد روی آورده و در امور خانواده ترامپ هم بسیار فعال است،  از دو هفته پیش به طور رسمی به عنوان دستیار، رایزن و مشاور غیر رسمی پدرش، آغاز به کار کرده است.

یک روز پس از آنکه دولت سوریه حملات شیمیایی خود را آغاز کرد که در طی آن حدود 30 کودک کشته شدند[ادعای امریکا دست داشتن دولت سوریه در این قضیه است]، ایوانکا در توییت خود گفت: از این اقدام ظالمانه بسیار دلشکسته و عصبانی است.

منبع: یاهو/انتهای متن/

درج نظر