“آسیب شناسی خانواده” و ضرورت گفتمان مشترک حوزه و دانشگاه برای برون رفت از مشکلات

ارائه مقاله “آسیب شناسی خانواده” توسط پروفسور محسن بازارگان در نشست اختصاصی با حضور حجت الاسلام دکتر سید مهدی حسینی رئیس دانشگاه مجازی المصطفی

0
به گزارش به دخت به نقل از شبکه ایران زنان مقاله با عنوان “آسیب شناسی” خانواده توسط پروفسور محسن بازارگان محقق در دانشگاه چارلز درو آمریکا که در ششمین سمینار بین المللی سلامت زنان دانشگاه شیراز ارائه شد در نشستی خصوصی با حضور دکتر سید مهدی حسینی ریاست دانشگاه مجازی المصطفی ارائه شد. در این نشست دکتر سیدمحمدحسین چاوشیان مدیر دوره مطالعات زنان دانشگاه مجازی المصطفی و توران ولی مراد مدیر شبکه ایران زنان نیز حضور داشتند.  

بررسی آسیب های زنان و خانواده و نوجوانان در جامعه آمریکایی با ارائه آمار، آسیب هایی که زنان و خانواده در ایران با آن روبرو هستند و ضرورت دستیابی به راه برون رفت از این مشکلات توسط حوزه و دانشگاه محورهای اصلی مقاله پروفسور محسن بازارگان بود. 
دکتر محسن بازارگان با استناد به آمارهای جامعه آمریکایی از آسیب های مرتبط با نوجوانان، بارداری های حاصل از روابط خارج از خانواده، سقط جنین، خیانت همسران، تاثیر خیانت همسران بر آینده این افراد و بر زندگی فرزندان بیان داشت که تئوری های حاصل از جامعه شناسی غربی نتوانسته آن جامعه را درمان کند. در ایران هم دانشگاه در حوزه جامعه شناسی و روانشناسی بر پایه همان تئوری های غربی بنا شده و تضادها باعث تزلزل پایه های خانواده شده است. حداکثر کاری که دانش آموختگان این رشته های علوم انسانی انجام می دهند بومی کردن همان تئوری های غربی است که از درمان جامعه خودشان هم عاجز هستند. ایشان بر ضرورت گفتمان حوره و دانشگاه تاکید کرد و راه برون رفت از آسیب ها را تدوین قوانین حاصل از این گفتمان دانست. دکتر محسن بازارگان ضمن تاکید بر تقویت فقه اجتماعی و کلان با استناد به فرمایشاتی از مقام معظم رهبری و سایر مراجع بر ضرورت بهره برداری از فقه در دستیابی به قوانینی که روابط انسانی را تبیین کند تاکید کرد. 
در پایان ریاست دانشگاه مجازی المصطفی ضمن تقدیر از ارائه مقاله عرضه شده و ضمن تایید ضرورت حضور فعال حوزه و دانشگاه برای دستیابی به راه برون رفت از معضلات و آسیب های خانواده از تلاش و همراهی دانشگاه تحت مدیریت خود در این امر استقبال کردند.
ششمین سمینار بین المللی سلامت زنان در ۲۶ و ۲۷ مهر ماه به ریاست دکتر لنکرانی در دانشگاه شیراز برگزار شده بود و پروفسور محسن بازارگان از آمریکا یکی از سخنرانان شرکت کننده در این سمینار بود.
دانشگاه مجازی المصطفی جزو پیشروترین مراکز آموزش مجازی در کشور است که ماموریت اصلی آن تعلیم و تربیت علاقه‎مندان و مشتاقان فرهنگ اسلامی است. مبنای آموزش در این دانشگاه با محوریت قرآن و فرهنگ اهل بیت(ع) است.

 

/انتهای متن/

 
درج نظر