آرژانتین برنامه “ریشه‌کنی خشونت علیه زنان” را اجرا می‌کند

دولت آرژانتین برنامه‌ای را برای مقابله با خشونت و جنایت علیه زنان در این کشور به اجرا می‌گذارد.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا، “موریسیو مارکی” رئیس جمهوری آرژانتین گفته است که در این کشور در هر ٣٧ ساعت یک زن مورد حمله قرار می‌گیرد و طی سال گذشته، ٢٣٥ زن در اثر “خشونت جنسیتی” جان خود را از دست دادند.

در برخی از موارد حمله به زنان، درخواست کمک آنان بدون پاسخ مانده است. تعدادی از این حملات توسط مردانی صورت گرفت که طبق دستور دادگاه، حق نزدیک شدن به قربانیان خود را نداشتند.

مارکی گفته است که برای مقابله با این وضعیت، در سال آینده “برنامه ملی ریشه کنی خشونت علیه زنان” را بر اساس قانونی که در سال ٢٠٠٩ در این کشور تصویب شد به اجرا خواهد گذاشت.

وی گفت که همه باید به اجرای این برنامه متعهد باشند و افزود که از میان برداشتن خشونت جنسیتی موضوعی نیست که فقط دولت بتواند به انجام برساند بلکه نیازمند حمایت و همکاری تمامی جامعه است.

به گزارش بی‌بی‌سی، اعلام برنامه ریشه کنی خشونت علیه زنان پس از یک رشته اعتراضات گسترده در آرژانتین به اجرا گذاشته می‌شود

رئیس شورای زنان آرژانتین، که یک نهاد دولتی است، گفته است که مدت اجرای این برنامه سه سال است. این برنامه شامل راه اندازی مراکز تلفن اضطراری برای کمک به زنان در مناطق مختلف آرژانتین است. این مراکز موظف هستند به سرعت به زنانی که هدف حمله قرار می‌گیرند یا در معرض چنین حمله‌ای قرار دارند کمک کنند.

آموزش اصل برابری جنسیتی و ایجاد شبکه‌ای از پناهگاه‌های زنانی که در معرض خطر خشونت جنسیتی قرار دارند از دیگر بخش‌های این برنامه است.

/انتهای متن/

درج نظر