آرایشگاه‌های زنانه بدون پروانه کسب پلمپ می‌شوند

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان گفت: طرح شناسایی آرایشگاه های فاقد پروانه با محوریت اتحادیه ها و اتاق اصناف و با همکاری پلیس اماکن نیروی انتظامی ظرف سه ماه آینده پلمپ می شوند.

0

به گزارش به دخت به نقل از روابط عمومی اداره کل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان، سید مرتضی مدنی فدکی روز یکشنبه در جلسه ساماندهی و نظارت بر آرایشگاه های زنانه و واحدهای عرضه کننده لوازم آرایشی و بهداشتی، اظهار داشت : خطرات و آسیب های استفاده از کالای غیر بهداشتی و تاریخ مصرف گذشته باید به مردم اطلاع رسانی شود.
وی تصریح کرد: طرح نظارتی با تشکیل 2 تیم با محوریت تعزیرات حکومتی و با همکاری دادگستری، کمیسیون مبارزه با قاچاق، دانشگاه علوم پزشکی، مرکز بهداشت، نیروی انتظامی، صنعت معدن تجارت و ظرفیت های موجود در اتحادیه ها و با هدف رسیدن به شرایط مطلوبی خواهد بود که جامعه را از بروز خطرات ایمن نگه دارد.
وی افزود: اخیرا کشفیات کالاهای تاریخ مصرف گذشته زیاد شده و معمولا مراکز دپو در نقاط حاشیه ای شهر قرار دارند.
وی بیان کرد: برخورد با آرایشگاه های فاقد پروانه کسب بدون اغماض صورت می گیرد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور فاکتور فروش توسط آرایشگاه های زنانه، گفت: این آرایشگاه ها علاوه بر صدور فاکتور تمامی مسائل امنیتی، بهداشتی و محیطی را باید رعایت کنند و در صورت اثبات اخذ وجه مازاد بر تعرفه با متخلفان برخورد خواهد شد.
جانشین معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان نیز گفت: کالای آرایشی و بهداشتی قاچاق یک دغدغه جدی در کشور است که حدود 80 درصد آن به صورت غیر قانونی وارد می شود.
رسول نامی اظهار داشت: منطقه آزاد به یک مرکز دپوی این گونه کالاها تبدیل شده که باید ساز و کار مبارزه و مقابله با آن تبیین شود.
وی افزود: استفاده لوازم آرایشی در کشور جنبه رقابتی در میان قشر جوان و حتی دانش آموزان در مقاطع راهنمایی و متوسطه گرفته است.
سرپرست مرکز بهداشت زاهدان نیز در این جلسه گفت: برخی تخلفات در آرایشگاه های زنانه اثر مستقیم بر سلامت مردم دارد به عنوان نمونه تحت هیچ شرایطی نباید یک زن در دوران بارداری اقدام به رنگ زدن موی سر کند.
هادی نظری با اشاره به اینکه مصرف کشور از لوازم آرایشی از کشورهای تولید کننده نیز بیشتر است افزود: متاسفانه آرایش کردن به یک ارزش و فرهنگ تبدیل شده است.
وی خاطر نشان کرد: برخی از برندهای خارجی بررسی و مشخص شد از لوازم سمی و غیر شرعی مانند قطعات جنین مرده استفاده می شود.
وی ادامه داد: بر همین اساس توصیه می شود که از لوازم آرایشی و بهداشتی تأیید شده و دارای لیبل غذا و دارو استفاده شود
وی تصریح کرد: براساس گزارشات رسیده برخی کشورهای مخالف نظام جمهوری اسلامی کالاهای تاریخ مصرف گذشته حتی با برند معتبر را خریداری و با افزودن مواد سمی به صورت قاچاق و غیر قانونی و به قیمت بسیار پایین به کشور ارسال می کنند.
سرپرست مرکز بهداشت زاهدان گفت: برخی رنگ موها سرطان زا است و آرایشگری که از قانون تمکین نکند خود باعث ایجاد خطرات در سطح وسیع جامعه می شود.
نماینده پلیس اماکن نیز در این جلسه اظهار داشت : در بررسی های صورت گرفته مشخص شد که در برخی از آرایشگاه ها تخلفات انتظامی مانند خالکوبی و تتو برای آقایان و بانوان توسط جنس مخالف انجام که تاکنون سه واحد در اینخصوص پلمپ شده است.
سروان قوی پنجه با اشاره به افزایش فالیگری در آرایشگاه های زنانه اظهار داشت: براساس گزارشات رسیده حتی مصرف مواد مخدر با عنوان داروی لاغری که ماده مخدر شیشه است در برخی آرایشگاه ها در حال تجویز است.

/انتهای متن/

درج نظر