۸ هزار یورو جریمه «برقع» پوشیدن برای زنان مسلمان در سوئیس

زنان مسلمان در سوئیس برای پوشیدن «برقه» تا ۸ هزار یورو جریمه می‌شوند.

0

به گزارش به دخت به نقل از تسنیم،ممنوعیت پوشیدن «برقه»(burka) که از سال 2013 و بر اساس یک همه‌پرسی که 65 درصد شرکت‌کنندگان در «تیچینو»(Ticino)، با آن موافقت کردند مشکلات بسیاری را برای مسلمانان این استان سوئیس ایجاد کرده است.

بر اساس گزارش ایندیپندنت، اکثریت ساکنان این استان سوئیس کاتولیک‌ هستند و حتی پیش از همه‌پرسی مشخص بود که نتیجه چه خواهد بود.

این قانون بحث‌برانگیز که از این نوع سبک از پوشش اسلامی جلوگیری می‌کند اخیرا با جریمه شدن دو زن مسلمان در این استان جنجال آفرین شده است.

در پی این همه‌پرسی، «نورا ایلی»(Nora Illi) و «راشد نکاظ»(Rachid Nekkaz) که از فعالان برجسته و شناخته‌شده حقوق مسلمانان در این استان سوئیس هستند در حالی که با پوشش اسلامی در حال قدم زدن بودند توسط پلیس متوقف شدند.

پلیس آقای «نکاظ» که اصلیتی الجزایری-فرانسوی دارد و خانم «ایلی» که اهل زوریخ است و از 19 سالگی به اسلام گرویده را به پرداخت 7700 یورو جریمه محکوم کرد.

در سال 2011، آقای «نکاظ» صندوقی برای کمک به زنان محجبه مسلمان در سراسر جهان تاسیس کرد که به زنانی که تمایل دارند از حجاب استفاده کنند کمک کند.

در عین حال این دو نفر کمپینی را برای اعتراض به این قانون به راه انداختند و شروع به جمع‌آوری امضا از شهروندان سوئیس کردند.

«جورجیو گرینگلی»(Georgio Ghiringhelli)، که یکی از مطرح‌کنندگان قانون ممنوعیت پوشیدن روبنده در این استان سوئیس است بعد از همه‌پرسی در سال 2013 در این رابطه گفته بود که نتیجه این همه‌پرسی حامل یک پیام مهم برای کسانی بود که وی آنها را «بنیادگرایان اسلامی»(!) خواند.

وی گفته بود که ما به کسانی که می‌خواهند در جامعه ما ادغام شوند صرف نظر از اینکه مذهبشان چیست، خوش‌آمد می‌گوییم اما از کسانی که ارزش‌های ما را رد می‌کنند و درصدد به وجود آوردن یک جامعه و ارزش‌های موازی هستند استقبال نمی‌کنیم.

محدودیت‌ها و مشکلات ایجاد شده برای مسلمانان طی هفته‌های اخیر در حالی رو به افزایش گذاشته است که در موردی اخیر مقامات این کشور، حقوق شهروندی دختران مسلمانی را که حاضر نشدند به همراه پسران در کلاس شنای مختلط دانشگاه حضور یابند لغو کرد!

«تیچینو»(Ticino)، یکی از استان‌های سوئیس است؛ سوییس از سمت جنوب و از استان تیچینو با ایتالیا مرز مشترک دارد؛ زبان عمده در شهرهای این استان، ایتالیایی است.

/انتهای متن/

درج نظر