۴۵۰ اثر به جشنواره مد و لباس دانشجويي «ديبا» رسيد

0

به گزارش به دخت به نقل از مهر، بيش از ۴۵۰ اثر دانشجويي در زمينه طراحي مد ولباس درجشنواره مد و لباس دانشجويي «ديبا» مورد ارزيابي داوران قرار مي‌گيرد.
الهام زايجاني، معاون فرهنگي واحد هنر جهاد دانشگاهي و نيز دبير نخستين جشنواره دانشجويي مدولباس دانشجويي «ديبا» از ارسال بيش از ۴۵۰ اثر در زمينه طراحي مد و لباس به اين جشنواره خبر داد و گفت: براي اولين بار در کشور دانشجويان و جوانان ايراني در بخش‌هاي طراحي پوشش دانشجويي، مشاغل و طراحي فرم فارغ‌التحصيلي در قالب جشنواره دانشجوي مد و لباس «ديبا» با يکديگر رقابت مي‌کنند.
به گفته زايجاني بخش طراحي جشنواره مد و لباس دانشجويي ديبا توسط جهاددانشگاهي واحد هنر و با همکاري معاونت فرهنگي جهاددانشگاهي، سازمان دانشجويان، دانشگاه هنر، کارگروه ساماندهي مد و لباس اسلامي و ايراني معاونت امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، دانشگاه علمي کاربردي، دانشگاه شريعتي و ساير دانشگاه‌ها و با هدف کمک به آموزش و پيشرفت دانشجويان در سراسر کشور و همزمان با حضور استادان مطرح اين رشته و دانشجويان دانشگاه‌هاي سراسر کشور، مهرماه سال جاري برگزارمي‌شود.

وي از اعطاي گواهي طرح‌ برتر خبر داد و افزود: طرح‌هاي برتر داوري و به صاحبانشان، گواهي طرح برتر و ۲۰۰ هزار تومان جايزه نقدي اعطا مي‌شود؛ ضمن اين‌که طرح‌هاي برتر مي‌توانند در دوره بعدي جشنواره و در بخش دوخت شرکت کنند و دانشجويان برتر در زمينه طراحي فرصت اين را دارند تا جشنواره بعدي کار خود را آماده و در بخش دوخت شرکت کنند چرا که در اين بخش، طرح‌هاي برگزيده دوخته و داوري مي‌شوند.

دبير جشنواره مد و لباس ديبا، هدف از برگزاري اين جشنواره را ارائه الگويي مناسب به دانشجويان دانست و گفت: قرار نيست اعمال سليقه کنيم يا مدل و طرحي را به‌زور بر تن دانشجويان بپوشانيم. هدف اين است که خود دانشجويان براي همنوعان و هم‌نسلان خود، لباس طراحي کنند و بدوزند و به ارائه الگويي ايراني- اسلامي بپردازند.

زايجاني، پيش از اين نيز در گفتگو با خبرنگار مهر و در پاسخ به اين‌که جهاد دانشگاهي چه تعاملي با کارگروه مد و لباس براي توليد انبوه طرح‌هاي برتر دارد، گفته بود: آثار شرکت‌کننده از سوي استادان مورد داوري قرار مي‌گيرند و انتخاب مي‌شوند. بعد خود دانشجويان به بازاريابي طرح‌ها و دوخت‌هاي برگزيده مي‌پردازند. به عبارتي صفر تا صد مراحل برعهده خود دانشجويان است از طراحي تا دوخت و بازاريابي را خودشان انجام مي‌دهند.

معاون فرهنگي واحد هنر جهاد دانشگاهي به ثبت طرح‌هاي برگزيده اشاره و بيان کرد: ما قانون کپي‌رايت را به رسميت نشناخته‌ايم و اين مساله، گاه مشکل‌ساز مي‌شود. به اين معني که طرح‌ها را کپي مي‌کنند و امکان شکايت و پيگيري وجود ندارد. اما طي سال‌هاي اخير، کارگروه مد و لباس ارشاد طرح‌ها را ثبت و از کپي کردن آن جلوگيري مي‌کند ما با اين کارگروه در ارتباط هستيم تا خيانت در امانت نکرده باشيم چون کارهاي دانشجويان، به امانت در اختيار ما گذاشته شده است.

/انتهای متن/

درج نظر