۴۰ درصد زنان آمریکایی از چاقی مفرط رنج ‌می‌برند

افزایش وزن و معضل چاقی در میان آمریکایی‌ها، به‌ویژه در میان زنان به نقطه ترسناکی رسیده است.

0

به گزارش به دخت به نقل از خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛چهار نفر از هر 10 زن آمریکایی به چاقی مفرط مبتلا هستند و از این موضوع رنج می‌برند.

بر اساس این گزارش، چاقی مفرط و روند رو به افزایش این معضل در میان آمریکایی‌ها و به‌خصوص زنان، از نقطه ترسناک خود عبور کرده و زنگ‌های خطر را به صدا درآورده است.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که هشدارهای پزشکان و مقامات این کشور در رابطه با خطرات ناشی از چاقی نتیجه عکس داده و روند چاقی در این کشور شتاب بیشتری هم یافته است.

این موضوع که بیش از چهار زن از 10 زن آمریکایی در حال حاضر چاق محسوب می‌شوند، یک نقطه عطف جدید هشدار دهنده برای مردم و جامعه آمریکاست.

نرخ چاقی برای مردان و زنان در ایالات متحده برای حدود یک دهه تقریبا مشابه بوده است، اما در سال‌های اخیر، این میزان در زنان رو به افزایش گذاشته است و در حال حاضر بیش از 40 درصد زنان چاق هستند و در طرف دیگر این میزان در مردان 35 درصد است.

در مقاله‌هایی که روزهای اخیر توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شده دکتر «دانا هونس»(Dana Hunnes) که متخصص تغذیه است، می‌نویسد:”این موضوع که میزان چاقی در آمریکا و جهان رو به افزایش است امری قابل تأمل است، اما اینکه میزان چاقی در میان زنان آمریکا به بیش از 40 درصد برسد «ترسناک» است.

وی می‌افزاید:”این پدیده واقعاً نگران کننده است و نگران‌کننده‌تر این است که این افزایش با وجود تمام تلاش‌ها و هشدارهای بخش سلامت آمریکا درباره خوردن غذاهای سالم و لزوم کاهش وزن، رخ داده است”.

این پدیده در حالی موجبات نگرانی مقامات بهداشت و سلامت آمریکا را فراهم آورده است که نرخ چاقی جهانی در زنان بالاتر از مردان است؛ هرچند به طور کلی این نرخ بسیار پایین‌تر از میزان آن در آمریکا است.

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، 15 درصد از زنان و 11 درصد از مردان در سرتاسر جهان چاق هستند.

چاقی، که صرفا به معنی اضافه وزن نیست، یکی از مشکلات پیشروی بهداشت عمومی در جهان در نظر گرفته شده است، چراکه می‌تواند نقطه آغازی برای دیابت باشد و منجر به بیماری های قلبی و دیگر مشکلات جدی سلامت شود.

تا اوایل سال 1980، تنها حدود یک نفر از هر 6 بزرگسال چاق محسوب می‌شدند.

معضل «چاقی» همچنین در میان زنان سیاه‌پوست بیشتر از همتایان سفیدپوستشان است، به طوری که 57 درصد زنان سیاه‌پوست آمریکا چاق هستند؛ این درحالی است که حدود 47درصد از زنان اسپانیایی، 38 درصد از زنان سفیدپوست و 12 درصد از زنان آسیایی چاق هستند.

در میان مردان از نژادهای مختلف، میزان چاقی بسیار به هم نزدیک است، به طوری که میزان چاقی در سیاه‌پوستان، اسپانیایی‌ها و سفیدپوستان 35 تا 38 درصد است.

 

/انتهای متن/

درج نظر