یک زن فلسطینی در حمله شهرک‎‌نشینان سقط جنین کرد

0

یک زن باردار فلسطینی که در مرکز شهر الخلیل مورد ضرب و شتم گروهی از شهرک‌نشینان اسرائیلی قرار گرفت فرزند خود را سقط کرد.

منابع بهداشتی فلسطین که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند بر بدن این زن 37 ساله آثار پارگی‌های متعدد و کوفتگی مشاهده شد. به گفته این منابع، مهاجمان از اسرائیلی‌های ساکن شهرک یمات یشای در الخلیل، در 30 کیلومتری جنوب بیت‌المقدس بودند.

این زن به یکی از بیمارستان‌های شهر منتقل شد اما پزشکان گفتند جنین در شکم مادر مرده است.

این در حالی است که در همین روز شهرک‌نشینان اسرائیلی صدها نهال زیتون را در باغ‌های شهر الشیوخ در کرانه باختری شکستند و از ریشه درآوردند.

احمد الحلایق، فعال مدنی فلسطین، گفت ساکنین شهرک‌های یهودی‌نشین اطراف حدود 80 هکتار از زمین‌های زیر کشت نهال زیتون را تخریب کردند.

نیروهای اسرائیلی و شهرک‌نشینان یهودی همواره با فلسطینیان ساکن سرزمین‌های اشغالی درگیر می‌شوند.

بیش از نیم میلیون اسرائیلی در بیش از 120 شهرک‌یهودی‌نشین که اسرائیل بعد از جنگ 1967 و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته زندگی می‌کنند.

شهرک‌نشینان که بیشتر آن‌ها مسلح هستند، تقریبا همواره به روستائیان فلسطینی و زمین‌های کشاورزی آن‌ها را تخریب می‌کنند و مساجد، باغ‌های زیتون و دیگر دارایی فلسطینیان در کرانه باختری را به آتش می‌کشند.

باغ زیتون فلسطینیان که به دست شهرک‌نشینان اسرائیلی به آتش کشیده شد (تصویر آرشیوی)
رژیم اسرائیل در جنگ شش روزه سال 1967 کرانه باختری از جمله بیت‌المقدس شرقی را اشغال کرد. از آن زمان، اسرائیل به گسترش شهرک‌سازی‌های غیرقانونی در این منطقه ادامه می‌دهد. این موضوع به مهم‌ترین مانع تلاش‌ها برای برقراری صلح در خاورمیانه تبدیل شده است.

سازمان ملل و بسیاری از کشورها شهرک‌سازی‌های اسرائیل را غیرقانونی می‌دانند. همچنین، بر اساس کنوانسیون ژنو، ساخت و ساز در سرزمین‌های اشغالی ممنوع است.

منبع:پرس تیوی/انتهای متن/

درج نظر