گلستان مجری طرح توانمندسازی بانوان سالمند

مدیر کل بهزیستی گلستان گفت: این استان مجری طرح آزمایشی توانمند سازی بانوان سالمند است و هم اینک سه هزار نفر در شهرستان علی آباد شناسایی و زیر پوشش این طرح قرار گرفته اند.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، رقبه رحمانی شامگاه یکشنبه در همایش تکریم منزلت سالمندان در سالن آمفی تئاتر کانون فرهنگی طه گرگان اظهارداشت: در سطح استان گلستان حدود 217 هزار نفر معلول، زنان سرپرست خانوار، معتادان بهبود یافته و کودکان زیر چتر حمایتی بهزیستی قرار دارند.
به گفته وی؛ تعداد 140 هزار نفر از جمعیت حدود یک میلیون و 900هزار نفری استان را سالمندان تشکیل می دهند که بخشی از این جمعیت زیر پوشش خدمات غیر مستمر بهزیستی قرار دارند.
مدیرکل بهزیستی اضافه کرد: پیش از این رویکرد برنامه ها اینگونه بود که خدمات و نگهداری سالمندان فقط در مراکز شبانه روزی صورت می گرفت، ولی هم اینک رویه تغییر کرده و مراکز نگهداری روزانه سالمندان نیز ایجاد شده است.
وی ادامه داد: هم اینک دو مرکز شبانه روزی برای نگهداری سالمندان در استان فعالیت داشته که به حدود یکصد نفر خدمات ارائه می کنند و 9 مرکز توانبخشی نیز روزانه است که به طور میانگین 50 سالمند هر روز به آنها مراجعه کرده و از خدمات کار درمانی، گفتار درمانی، آموزش، مهارت زندگی، آموزش درخصوص تغییر الگوی سبک تغذیه و تغییر سبک زندگی بهره مند می شوند.
رحمانی افزود: در مراکز شبانه روزی سالمندانی زندگی می کنند که ایزوله بوده، توانایی مراقبت از خود را نداشته، خانواده قادر به نگهداری آنان نبوده و یا خانواده ای ندارند.
مدیرکل بهزیستی گلستان در خصوص طرح های تکریم سالمندان نیز گفت که فعالیت تیم های سیار ویزیت رایگان سالمندان در خانه ، خدمات نگهداری، فیزیوتراپی و پرستاری در منزل از جمله این فعالیت ها است.
وی با قدردانی از فعالان و خیران حوزه بهزیستی افزود: این تشکل های مردمی شرکای بهزیستی در خدمت رسانی به جامعه زیرپوشش هستند و این سازمان را در انجام 170 شرح وظیفه ابلاغی، کمک می کنند.
رحمانی در ادامه از نیکوکاران خواست تا برای ساخت و راه اندازی مرکز جامع خدمات رسانی به سالمندان استان این سازمان را یاری کنند.
به گفته وی؛ زمینی برای ساخت این مرکز به بهزیستی استان واگذار شده است.
بیان نظرات تعدادی از نیکوکاران در حوزه بهزیستی و اجرای گروه سرود دانش آموزی از برنامه های جنبی این مراسم بود.

/انتهای متن/ ./+/++

درج نظر