گفتگوي صميمانه با دختر دريا و آسمان

0

به گزارش به دخت به نقل از طنين ياس، دختران ايراني با جسارت ترين دختران جهان هستند و با حجاب کامل در برخي عرصه‌ها موفق عمل کرده‌اند و خود را همچون نگين و مرواريد خليج هميشه فارس درخشان نشان داده‌اند.
فريسا نکومنش‌راد ضمن تبريک ولادت حضرت معصومه و روز دختر را به تمامي دختران مسلمان، گفت: من به عنوان يک دختر در عرصه ورزش با توکل بر خدا و تلاش فراوان توانسته‌ام به همه ثابت کنم که دختر بودن محدوديت ندارد و با همين جنسيت هم مي‌توان در عرصه غواصي و پرواز براي کشور افتخار آفريني کرد.

وي ادامه داد: در حال حاضر به لطف پروردگار، مربي “پاراگلايدر” هواپيمايي کشور و مدرس غواصي CMAS ايتاليا- فرانسه و ناجي غريق و عکاس زير آب هستم و با سابقه 14 سال غواصي و پرواز و 12 سال آموزش عنوان‌دار دختر دريا و آسمان در کشور هستم.

اين مدرس بين المللي غواصي، دختران ايراني را توانا و جسور خواند و افزود: دختران ايراني با جسارت‌ترين دختران جهان هستند و با حجاب کامل در برخي عرصه‌ها موفق عمل کرده‌اند و خود را همچون نگين، مرواريد خليج هميشه فارس درخشان سازند.

نکومنش‌راد، شعار «خواستن توانستن» را براي دختران امروزي ضروري دانست و اظهار کرد: اگر ما دختران اراده کنيم و يک هدفي را بخواهيم در واقع خواستن را توانستن کرده ايم و به قله‌هاي موفقيت خواهيم رسيد و اين متضمن اراده قوي و باور يک دختر ايراني و مهم‌تر از همه تصميم مصمم و جدي است.

اين ناجي غريق، ورزش را در نشاط روح و جسم، بسيار تاثيرگذار دانست و گفت: ورزش زندگي من را پر از شور و هيجان و نشاط کرده است و زماني که غصه به سراغ من مي‌آيد اين ورزش است که آن‌ها را نابود مي‌کند و اعتماد به نفس من را بالا مي‌برد و در واقع با روح و جسم سالم مي توان به يک زندگي ايده آل و تفکر سالم رسيد.

مدرس مدرسه غواصي قرن بيست و يکم، به نيروي ايمان و توکل به خدا در موفقيت ورزشي اشاره کرد و گفت: به نظر من با نيروي ايمان و اراده قوي مي‌توانيم استعداد‌هاي خود را شکوفا سازيم و اگر ايمان به قدرت خداوند داشته باشيم ديگر در برابر سختي‌ها و رقبا ترس و هراسي نداريم.

وي تصريح کرد: هر شخصي استعداد و انگيزه منحصر به فرد خود را دارد و نبايد والدين فرزندان خود را با ديگران مقايسه کنند و اگر دختر خانمي قصد ورزش کردن را دارد توصيه من به والدين اين است که نگويند تو دختر هستي و نمي‌تواني برخي کار‌ها را انجام دهي و در حقيقت روحيه جسارت و اعتماد به نفس را به دختران خود بدهند و مانع ورزش آن‌ها نشوند که شايد استعداد اين دختر خانم در ورزش کردن باشد.

اين دختر موفق، از دوران خاطرات ورزشي خود چنين گفت: من بار‌ها در دريا و زير اعماق آب با کوسه‎‌ها مواجه و رو به رو شده‌ام اما با خونسردي سعي کردم جلب توجه نکنم و خوشبختانه آن‌ها هم از کنارم رد شدند و ديگر خاطره ورزشي ام مربوط به پرواز با پاراگلايدر مي‌شود که در يک پروازي بال من جمع شد و در واقع سرعت باد زيادتر از بال من بود و من را در ارتفاع 15 متري سقوط آزاد، به زمين زد اما خوشبختانه آسيبي به من نرسيد و مهم اين بود که زمين بخورم و دوباره بلند شوم و معناي قهرماني و موفقيت هم همين است.

دختر دريا و آسمان رمز موفقيت خود را نداشتن ترس و فکر نکردن به گذشته، دانست و اظهار کرد: کافيست به گذشته و شکست‌هايي که داشته ايم فکر نکنيم بلکه از زمان حال، آينده‌اي زيبا بسازيم و رمز موفقيت من هم در واقع اين بوده است که هيچ وقت به گذشته فکر نکرده‌ و ترس نداشته‌ام.

اين مربي و مدرس غواصي و پرواز، به دختران ايراني گفت: با علم و دانش و اراده و اعتماد به نفس قوي قدم برداريد و دختر بودن را به خودتان تلقين نکنيد که ما نمي‌توانيم و با روحيه شکست ناپذيري نقاط قوت خود را شناسايي و تقويت کنيد و هيچ وقت ميدان را خالي نگذاريد و قدم اول را بلند و محکم برداريد و با توکل بر خدا و حفظ حجاب به رقابت سالم با حريفان بپردازيد.

وي در پايان افزود: دنياي زير آب يا در آسمان دنياي پاکي و بي‌ريا است و من بار‌ها در کف اعماق دريا در برابر پروردگارم سجده کرده‌ام و هميشه خداي خودم را شاکر بودم که توانستم در عرصه اي که مي‌خواهم فعاليت غواصي و آموزش پرواز را داشته باشم و اين علم و تجربيات را در اختيار ديگر دختران سرزمينم بگذارم و در پايان از خانوادم و استادعطاران بي‌نهايت سپاسگزارم و يک‌بار ديگر هفته کرامت و روز دختر را تبريک مي گويم.

/انتهای متن/

درج نظر