گرفتن 400 بار وام ازدواج توسط 3 زن با 4 مرد

3زن نقش عروس را بازی می‌کردند و ۴ مرد نقش داماد را تا با عقدنامه و مدارک جعلی وام ازدواج بگیرند.

0

به گزارش به دخت به نقل از باشگاه خبرنگاران، آنها در مدت 2 سال توانستند چندین وام گرفته و جیبشان را پر از پول كنند اما زمانی كه فراموش كردند اقساط بانكی یكی از وام‌ها را پرداخت كنند، لو رفتند.مدتی قبل مسئولان یكی از بانك‌ها در رشت با پلیس تماس گرفت و گفت زوج جوانی كه چند‌ماه قبل از بانك وام ازدواج گرفته‌اند اقساط بانكی را پرداخت نكرده‌اند.

این درحالی بود كه چندین بار برای وام گیرنده و ضامنش اخطار فرستاده شده بود اما در نهایت مشخص شد كه گواهی كسر از حقوق جعلی است چرا كه ضامن وی خیالی بود و اصلا كسی با هویت ضامن وجود خارجی ندارد. با این شكایت، تیمی از مأموران پلیس با دستور فلاح كریمی، رئیس پلیس آگاهی استان گیلان تحقیقات خود را در این پرونده شروع كردند.

تیم تحقیق برای بررسی موضوع راهی بانك مورد نظر شد و در بررسی‌های نخست مشخص شد كه همه مدارك ازجمله شناسنامه و عقدنامه جعلی است. در آنجا كارآگاهان به بررسی دوربین‌های مداربسته پرداختند و سرانجام موفق شدند چهره زن و مردی كه چند‌ماه قبل تحت عنوان عروس و داماد به بانك رفته و وام ازدواج گرفته بودند را به‌دست آورند.

400 عقدنامه در پاتوق جاعل حرفه‌ای
آدرس و مشخصاتی كه عروس و داماد ارائه بودند جعلی بود و تنها سرنخ تصاویر زن و مردی بود كه در دوربین مداربسته بانك ثبت شده بود. مأموران در قدم بعدی به بررسی بانك اطلاعات مجرمان سابقه‌دار پرداختند و موفق شدند چهره مرد را شناسایی كنند. وی پیش از این بارها به اتهام جعل دستگیر شده و زندان را تجربه كرده بود.

برای همین مأموران پاتوق‌های احتمالی وی را زیرنظر گرفتند تا اینكه سرانجام با تلاش‌های شبانه روزی و اقدامات اطلاعاتی موفق به دستگیری او شدند. كارآگاهان وقتی در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه وارد مخفیگاه وی شدند در بازرسی از آنجا 50مهرجعلی مربوط به دفترخانه، 400عقدنامه جعلی، سربرگ جعلی اداره‌های مختلف و مدارك شناسایی جعلی كشف كردند.

متهم كه حسابی از حضور پلیس غافلگیر شده بود در بازجویی‌ها 6همدست خود را به پلیس معرفی كرد و مأموران یكی پس از دیگری اعضای این باند را دستگیر كردند.

فراموشی
اعضای این باند 7نفره، 3زن و 4مرد بودند كه از سال 91دور هم جمع شدند و تصمیم گرفتند با جعل مدارك و عقدنامه، وام‌های میلیونی از بانك بگیرند. زنان این باند نقش عروس و مردان نقش داماد را بازی می‌كردند. آنها سپس با مدارك جعلی و گواهی كسر از حقوق راهی بانك‌های مختلف می‌شدند و وام ازدواج می‌گرفتند. حساب همه اعضای باند خصوصا سركرده باند پر از پول بود و آنها حتی یك ویلای بزرگ در یكی از روستاهای گیلان خریده و آنجا را پاتوق خود كرده بودند.

اعضای این باند آنقدر حرفه‌ای عمل می‌كردند كه هیچ‌كس به آنها شك نمی‌كرد اما در نهایت فراموشی خودشان كار دستشان داد. آنقدر تعداد وام‌هایی كه گرفته بودند زیاد بود كه یادشان رفته بود اقساط یكی از وام‌ها را پرداخت كنند و همین باعث شد آنها گیر بیفتند. سردسته باند كه با دوستانش یك گروه در وایبر ساخته و در فضای مجازی با همدستانش ارتباط داشت معمولا هرماه پرداخت اقساط را به نوچه‌هایش یادآوری می‌كرد به جز یكی از حساب‌ها.

مأموران همچنین در ادامه تحقیقات خود دریافتند اعضای این باند برای چند زن و شوهر دیگر هم وام گرفته بودند. زن و شوهرانی كه سال‌ها قبل ازدواج كرده بودند با پرداخت درصدی از وام به این گروه به بانك رفته و وام خود را می‌گرفتند. این درحالی بود كه سركرده باند تاریخ عقد آنها را دستكاری كرده و به روز می‌كرد تا بتوانند باردیگر وام میلیونی بگیرند

براساس این گزارش، اعضای این گروه با قرار قانونی روانه زندان شدند وتحقیقات از آنها برای افشای زوایای پنهان ادامه دارد.

/انتهای متن/

درج نظر