کمیسیون امر به معروف و نهی از منکر زنان و خانواده آغاز به کار کرد

مشاور امور زنان و خانواده ستاد امر معروف و نهی از منکر کشور از راه اندازی کمیسیون امر به معروف و نهی از منکر در این ستاد خبر داد.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، طهورا نوروزی افزود: تشکیل این کمیسیون در ستاد امر به معروف و نهی از منکر زنان و خانواده به تائید و امضای رئیس این ستاد رسید.

وی اضافه کرد: تشکیل کمیسیون امر به معروف و نهی از منکر زنان و خانواده در راستای نهادینه سازی قانون امر به معروف و نهی از منکر در طول سال های اخیر و با توجه به ظرفیت حوزه زنان و خانواده در تسهیل اجرای قانون به موجب اجرای بند 5 ماده 16 قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر (موضوع وظایف ستاد)، جزو برنامه های اداره کل امور زنان و خانواده ستاد بود و دبیرخانه این کمیسیون در اداره کل مورد نظر مرکز مستقراست.

نوروزی اضافه کرد: نمایندگان امور زنان و خانواده دستگاه هایی از جمله قوه قضائیه، وزارت علوم تحقیقات و فناوری، وزارت کشور، وزارت آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، وزارت تعاون کار و امور اجتماعی، مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، سازمان بسیج مستضعفین، سازمان صدا و سیما و 2 کارشناس متخصص از اعضای این کمیسیون هستند که توسط بالاترین مقام دستگاه به ستاد معرفی می شوند.

مشاور امور زنان و خانواده ستاد امر معروف و نهی از منکر کشور گفت: کمیسیون های استانی این ستاد نیز مرکب از اعضای متناظر در سطح استان به دبیری مشاوران و مسئولان دفاتر امور زنان و خانواده تشکیل می شود.

نوروزی، ارائه مشاوره در تدوین سیاست ها و اجرای اثربخش برنامه های ستاد، آسیب شناسی اجرای امر به معروف و نهی از منکر در حوزه زنان و خانواده و ارایه راهکار و نیز پیشنهاد اولویت های معروف و منکر حوزه زنان و خانواده را از وظایف کمیسیون امر به معروف و نهی از منکر زنان و خانواده برشمرد.

وی افزود: همچنین ارایه برنامه های پیشنهادی برای ترویج امر به معروف و نهی از منکر، بررسی و ارایه نظر درباره برنامه ها و فعالیت های دستگاه ها در موضوع زنان و خانواده، ارایه طرح های تبلیغی با استفاده از ظرفیت فرهنگی و تبلیغی، جلب مشارکت و استفاده از توان تخصصی از دیگر وظائف این کمیسیون است.

/انتهای متن/

درج نظر