کمک 1 میلیارد ریالی خیرین برای تامین هزینه ازدواج زوج‌های جوان در عسلویه

مدیر کمیته امداد شهرستان عسلویه از اجرای طرح کوثر و تامین کمک هزینه ازدواج 56 عروس و داماد تحت حمایت این نهاد در سالجاری خبر داد.

0

به گزارش به دخت به نقل از فارس از بوشهر، سیدعلی حسینی ظهر امروز در جلسه هماهنگی تامین هزینه نوعروسان کمیته امداد شهرستان عسلویه با بیان اینکه یکی از راهکارهای توانمندسازی مددجویان، تلاش برای فراهم‌سازی زمینه ازدواج آسان آنهاست، گفت: پرداخت کمک هزینه ازدواج به نوعروسان و تازه دامادهای تحت حمایت یکی از برنامه‌های مهم کمیته امداد برای شروع یک زندگی مشترک و رفع قسمتی از مشکلات مالی مددجویان است.

حسینی از بهره‌مندی 56 عروس و داماد عسلویه‌ای از خدمات کمک هزینه ازدواج در سالجاری خبر داد و افزود: برای این تعداد عروس و داماد بیش از 1 میلیارد رالج در قالب 56 فقره جهیزیه عروس و هدیه داماد هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: تامین هزینه ازدواج این عروس و دامادها با پیگیری و تلاش فرماندار، حمایت و کمک شوراهای اسلامی و شرکت‌های پیرامون منطقه تامین شده است.

حسینی با اشاره به نقش افراد خیر و نیکوکار در کمک به مددجویان کمیته امداد بیان کرد: افراد خیر و شرکت‌های پیرامون منطقه عسلویه نسبت به مسؤولیت‌های اجتماعی رویکرد مناسبی دارند و همیشه یاریگر مددجویان کمیته امداد هستند.

مدیر کمیته امداد عسلویه با بیان اینکه رسالت این نهاد حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و کم بضاعت است، گفت: در این ارتباط اقدامات بسیار خوبی در جذب کمک‌های مردمی برای کمک به نیازمندان انجام گرفته است.

وی به رابطه فقر معنوی و فرهنگی و تاثیر آن بر تحکیم بنیان خانواده اشاره و تصریح کرد: فقر معنوی و فرهنگی در زندگی، عامل مهمی برای از بین بردن تحکیم بنیان خانواده‌هاست و باید تلاش شود مهارت‌های لازم یک زندگی سالم و مشترک، مسائل اخلاقی و معنوی به درستی به خانواده‌ها آموزش داده شود.

حسینی در پایان خاطر نشان کرد: کلاس‌های آموزشی مختلفی  قبل از ازدواج برای مددجویان تحت حمایت برگزار می‌شود که کلاس‌های مشاوره و آموزشی در زمینه‌های بهداشت روانی، بهداشت فردی و خانواده، ارتقاء سطح آگاهی، آشنایی با روش‌های زندگی ساده و اسلامی، تربیت صحیح فرزندان و … از قبیل این برنامه‌ها است.

/انتهای متن/

درج نظر