کمترین طلاق و بیشترین ازدواج در اهل مسجد

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه کمترین طلاق و بیشترین ازدواج در اهل مسجد است، برنامه‌های شهرداری برای چهار عنصر (م) شامل مدرسه، محله، مسجد و منزل را تشریح کرد.

0

به گزارش به دخت به نقل از تسنیم، حجت الاسلام و المسلمین میثم امرودی، در حاشیه ششمین کنگره خانواده و سلامت جنسی درباره معضلات و مشکلات مباحث جنسی در کشور به تسنیم اظهار داشت: به هر حال جامعه دچار فقر, افزایش مصرف مواد مخدر, چند شغله بودن بانوان, محل‌های کار مختلط جنسی, بلوغ زودرس کودکان و از این دست مسائل وجود دارد. از طرفی هم متاسفانه تعداد طلاق‌ها افزایش یافته است و عدم تمایل به فرزند آوری که از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب بوده است نیز کم رنگ است.

وی درباره نقش شهرداری براساس دغدغه‌های رهبری در زمینه‌‌ افزایش جمعیت توضیح داد: شهرداری کمیته و شورایی در معاونت فرهنگی خود دارد که به محوریت خانواده کارهای تبلیغی انجام می دهد کما این که امکانات شهرداری در مقابل وزارتخانه‌های کار, بهداشت, دانشگاه‌ها و صدا و سیما ناکافی است ولی محور اصلی فعالیت‌های شهرداری در حوزه فرهنگی خانواده است که بر چهار عنصر مدرسه, مسجد, منزل و محله تاکید دارد.

حجت السلام امرودی در تشریح این چهار عنصر (م) عنوان کرد: مثلاً مدرسه بزرگترین نهاد تربیتی به حساب می‌آید و یا محله‌ را اگر در نظر بگیریم در می‌یابیم که هر محله‌ای که افراد آن همدیگر را بیشتر می‌شناسند همدردی و آرامش بیشتری دارند, همچنین مقوله‌ مسجد نیز قطبی است ماندگار در عرصه شیعه و می‌بینیم که اهل مسجد کمترین طلاق, بیشترین ازدواج و بیشترین سلامت را برخوردار هستند و در نهایت به منزل می‌رسیم که منزل نیز باید در آن آموزش‌های قبل از ازدوج و مشاوره‌های لازم با کمک خانه‌های سلامت شهرداری صورت پذیرد.

معاون فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به فعالیت‌های شهرداری در زمینه‌‌های لباس که چه نوع مدهایی برای زنان فراهم شود، افزود: به هر حال نگاه مسئولان باید در زمینه مسائل خانواده علی‌الخصوص جنسی تغییر کند به هر حال احکام اسلام فقط به مباحث دینی و فردی خلاصه نمی‌شود بلکه اسلام می‌تواند در مباحث بسیار مهم دیگر نیز از جمله عاطفی, اقتصادی و خانواده برنامه ارائه کند زیرا کارنامه دارد.

حجت السلام امرودی با گلایه از چند شغلی بودن بانوان که مردان آنها بیکار هستند, خاطرنشان کرد: باور کنید اگر هر یهود یک عصای موسی داشت دنیا را تسخیر می‌کردند چون خود آنان این مسئله را اذعان می‌کنند ولی ما در همه خانه‌هایمان یک قرآن داریم بنابراین همانطور که عنوان شده است ازدواج نصف دین است این مسئله را نیز که کمتر بیان شده است اذعان شده که هر چه سن ازدواج نیز جوان‌تر باشد دو سوم دین تضمین می‌شود.

/انتهای متن/

درج نظر