کشوری که مردم آن به “بچه دار شدن” روی خوش نشان دادند

خانواده های آلمانی پس از سه دهه به بچه دار شدن روی خوش نشان دادند.

0

به گزارش به دخت به نقل از شبکه خبر، سیاست های تشویقی مقامات آلمان برای فرزندآوری نتیجه داد و پس از افزایش چشمگیر آمار تولد در سال 2015 ارقام نشان می دهد که این روند در سال 2016 سرعت بیشتری خواهد گرفت.
نتایج تازه ترین نظر سنجی ها نشان می دهد هشتاد و سه در صد آلمانی های ۱۸ تا ۲۹ ساله علاقه مند به داشتن حداقل یک بچه اند.
این درحالی است که تا ده سال پیش آلمانی ها اصلا علاقه ای به داشتن فرزند نداشتند.
* ژرمن ها چه کردند؟
“آنگلا مرکل”، صدر اعظم آلمان، چند سال قبل که میانگین تعداد بچه های خانواده های این کشور 1 و 3 دهم تخمین زده شد، پیشنهاد داد مادرانی که در خانه می مانند تا از فرزندشان نگهداری کنند، حقوق هزار و 800 یورویی دریافت کنند.
براساس گزارش یورو نیوز«کریستینا شرودر»، وزیر امور خانواده ی آلمان هم طرحی را ارائه کرد که بر اساس آن به پدربزرگ ها و مادربزرگ ها اجازه می دهند که برای نگه داری از نوه هایشان مرخصی بدون حقوق بگیرند.
از دیگر اقدامات دولت آلمان، کمک مالی به پدران و مادران شاغلی است که به دلیل تولد فرزند خود یا مرخصی به واسطه ی نگه داری از فرزند، دستمزدی دریافت نکردند؛ بنابراین حمایت مالی، مردان یا زنانی که دستمزدی دریافت نکرده اند، دو سوم دستمزد خود را با افزایش2375 دلاری در هر ماه از دولت دریافت می کنند و کسانی که حقوق پایین تری دریافت می کنند 100 درصد حقوق خود را از دولت دریافت می کنند. اگر یکی از والدین در مرخصی باقی باشد، تا 12 ماه می تواند به صورت فوق در مرخصی باقی بماند، با ضمانت این مسئله که بعد از 12 ماه به همان شغل قبلی خود باز می گردد و اگر هر دو والدین در مرخصی باشند تا 14 ماه می توانند این گونه درکنار خانواده ی خود حضور داشته باشید.
یکی دیگر از مشوق های آلمان برای افزایش نسل، تصویب قانون برای کمک به مهاجرانی است که چندین سال در این کشور زندگی کرده و فرزندان شان تا 17 سالگی درکشور آلمان تدریس می کنند به گونه یی که دولت این کشور موظف به پرداخت کمک هزینه تحصیل به این افراد است و در سنین کودکی نیز با سبدهای حمایتی به این افراد کمک مالی می کند.

بر اساس آمار اولیه‌ای که اداره فدرال آمار منتشر کرده، جمعیت آلمان در سال ۲۰۱۵ میلادی با رشدی قابل توجه از ۲/ ۸۱ میلیون نفر به ۹/ ۸۱ میلیون نفر رسید.
البته هنوز آمار مرگ و میر در این کشور بالاتر از آمار تولد است و در ۹ ماه نخست سال گذشته میلادی ۹۰۵ هزار تا ۹۳۰ هزار نفر در آلمان درگذشتند اما آمار تولد در همین فاصله زمانی ۷۰۵ تا ۷۳۰ هزار نوزاد بود.
با این سیاست ها، بالاترین افزایش سالانه جمعیت آلمان از سال 1992 به این سو در آلمان به ثبت رسید.

/انتهای متن/

درج نظر