کاهش 10 درصدی نرخ طلاق در سال

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه متعهد هستیم سالانه نرخ طلاق را 10 درصد کاهش دهیم، گفت: اعتیاد، بیکاری، خیانت و دخالت‌های خانواده‌ها از عوامل اصلی طلاق در جامعه است.

0

محمدابراهیم الهی‌تبار شامگاه چهارشنبه در کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان همدان اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان یک‌هزار و 600 روحانی به مناطق مختلف استان اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از ضعف اعتقادات است، بیان کرد: با اعزام روحانی به مناطق مختلف استان در ماه مبارک رمضان بنیان‌های فکری خانواده‌ها و باورهای دینی مردم تقویت و درباره مباحث اخلاقیات نیز مباحث لازم طرح می‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان با تاکید بر اقدامات پیشگیرانه از طلاق در جامعه خاطرنشان کرد: آموزش مهارت‌های زندگی و برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های مختلف در این خصوص و برگزاری کلاس‌های پیش از ازدواج می‌تواند عامل موثری در پیشگیری از طلاق باشد.

 وی با بیان اینکه متعهد هستیم سالانه نرخ طلاق را 10 درصد کاهش دهیم، افزود: اعتیاد، بیکاری و دخالت‌ خانواده‌ها از عوامل اصلی طلاق در جامعه است.

الهی‌تبار همچنین با اشاره به اینکه خیانت نیز یکی از عوامل اصلی طلاق در جامعه است، عنوان کرد: دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی باید در راستای تحکیم بنیان خانواده برنامه‌های مختلفی را در دستور کار داشته باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان طلاق را زمینه بروز بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی دانست و گفت: آسیب زدن به بنیان خانواده از اهداف دشمنان است و فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در این راستا تاثیر دارند.

وی با تاکید بر تقویت صنعت بیمه در کشور خاطرنشان کرد: شهروندان مختلف جامعه باید برای بیمه اقدام کرده و با این مهم امنیت لازم را برای خود فراهم کنند.

منبع: فارس/انتهای متن/

درج نظر