کاهش مهاجرت زنان سرپرست خانوار

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر از تلاش برای کاهش مهاجرت زنان سرپرست خانوار از روستاها و شهرهای کوچک براساس شعار سال ۹۵ با ارتقای مهارت‌های شغلی و توانمندسازی آنان خبر داد و گفت: طرح «سلامت‌یار» نیز از سال جاری در بیمارستانهای کشور عملیاتی می‌شود.

0

به گزارش به دخت به نقل از تسنیم، فرح‌ناز رافع در نشست خبری تشریح فعالیت‌ها و طرح‌های نوروزی جمعیت هلال احمر اظهار داشت: طرح‌های چون فرشتگان رحمت و مروجین سلامت پیش از آغاز سال جاری در سراسر کشور اجرا شد و حین نوروز نیز داوطلبان جمعیت هلال احمر طرح‌های نیابت و داوطلب یار امداد و نجاترا اجرا کردند.

رافع

وی با اشاره به اینکه در طرح فرشتگان رحمت بیش از 130 هزار نفر توسط مددکاران جمعیت هلال احمر شناسایی و به آنها سبد عیدانه و کمک‌های غیرنقدی اعطا شد، افزود: 32 درصد از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش، 37 درصد بیماران نیازمند، 9 درصد همسران زندانیان، 15 درصد سالمندان و 7 درصد از معلولان از سبد عیدانه بهره‌مند شدند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به اجرای طرح‌های متنوع در نوروز، اظهارداشت: بیش از 300 هزار نفر از خدمات سازمان داوطلبان هلال احمر در طرح‌های نوروزی بهره‌مند شدند.

به گفته رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، در طرح فرشتگان رحمت نیز سبدهای فرهنگی با مشارکت حوزه نمایندگی ولی فقیه تهیه شد و در اختیار افراد تحت پوشش قرار گرفت.

وی به شعار امسال رهبر معظم انقلاب به عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، اشاره کرد و یادآور شد: در در طرح فرشتگان رحمت، توانمند سازی زنان سرپرست خانوار برای سال 95 در دستور کار قرار گرفته است.

حضور بیش از 2 هزار پزشک عمومی و متخصص در طرح داوطلب یار

رافع با اشاره به حضور بیش از 2 هزار داوطلب‌یار امداد و نجات در طرح نوروزی جمعیت هلال احمر، تصریح کرد: در این طرح بیش از 2 هزار داوطلب یار پزشک و پیرا پزشک متشکل از پزشکان عمومی و متخصص در پایگاه های نوروزی به ارائه خدمت پرداختند.

وی در خصوص اجرای طرح نیابت، اضافه کرد:‌ در این طرح با اولویت قرار دادن خانواده شهدای امدادگر و حضور در سرای سالمندان بیش از 14 هزار سالمند تحت پوشش طرح قرار گرفتند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با تاکید بر برنامه های در دست اقدام سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، اظهارداشت: به منظور فرامین رهبری و شعار سال با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، خانواده‌های نیازمند تحت پوشش برنامه ها و طرح های آموزش مهارت‌های شخصی و اجتماعی در حوزه آسیب‌های اجتماعی قرار خواهند گرفت.

برنامه ریزی برای توانمند سازی زنان سرپرست خانوار در سراسر کشور

رافع به توانمند سازی زنان سرپرست خانوار در سراسر کشور اشاره و تاکید کرد: برنامه‌های زیادی به منظور توانمند سازی زنان سرپرست خانوار در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: بهره گیری از مشارکت تشکل‌های مردم نهاد به منظور کاهش آسیب های اجتماعی در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در سال 95 طرح سلامت یار عملیاتی می‌شود، خاطرنشان کرد:‌ همچنین سفرنامه سلامت و امید از ابتدای اردیبهشت و از شهر قم آغاز خواهد شد.

/انتهای متن/

درج نظر