کاهش روابط درون خانوادگی سبب گرایش به فضای مجازی شده است

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور خانواده و مدیرکل انجمن اولیا و مربیان گفت: کاهش روابط بین فرزند و والدین سبب گرایش آنها به فضای مجازی شده است.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، علی‌اصغر احمدی دوشنبه شب در همایش’خانواده ایرانی اسلامی’ در جمع اعضای انجمن های اولیا و مربیان آموزش و پرورش سبزوار اظهار کرد: امروز موضوع استفاده از فضای مجازی به عنوان یک تهدید و فرصت مورد توجه مسئولان این وزارت خانه قرار گرفته است.
وی افزود: کمبود روابط عاطفی مناسب، عدم رازداری و تحمیل عقاید توسط والدین به فرزندان سبب شده تا برخی از آنها به جای خانواده به فضای مجازی رو بیاورند.
مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: استفاده از فضای مجازی باید مدیریت شود تا بتوانیم از فرصت های آن برای تربیت اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی فرزندان بهره ببریم.
وی ادامه داد: امروز موضوع استفاده از فناوری های همراه مورد توجه جدی مسئولان وزارت آموزش و پروش قرار گرفته و معتقدیم که استفاده از این فناوری ها باید با همراهی والدین به صورت مدیریت شده مورد استفاده قرار گیرد.
احمدی با اشاره به وجود 100 هزار مدرسه در کشور افزود: 95 هزار مدرسه از این تعداد موفق به ایجاد انجمن اولیا و مربیان شده اند که امیدواریم با برنامه ریزی صورت گرفته شاهد افزایش این تعداد باشیم.
وی اظهار کرد: حضور انجمن اولیا در مدارس و افزایش ارتباط آنها با مربیان و معلمان سبب افزایش شاخصه های عزت نفس، روحیه شادی و نشاط و نیز کاهش پرخاشگری در بین دانش آموزان می شود.
مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت : دولت یازدهم توجه ویژه ای به افزایش تعداد انجمن های اولیا و مربیان و حضور آنان در مدارس برای ارتباط موثر دانش آموزان با والدین دارد.
وی ادامه داد: حضور موثر والدین در مدارس برای هم افزایی وهماهنگی با معلمان و آموزگاران در کاهش آسیب های اجتماعی دانش آموزان بسیار موثر است.
احمدی همچنین با اشاره به تلاش های انجام شده در زمینه نهادینه سازی شعار سال در بین انجمن اولیا و مربیان گفت: تمام بخش های وزارت آموزش و پرورش در این زمینه فعال شده تا بتوانیم شعار سال را در بین دانش آموزان نهادینه کنیم.
وی گفت: استان خراسان رضوی از استان های پیشگام در زمینه افزایش حضور اولیا و مربیان در مدارس است و توانسته در زمینه کاهش پرخاشگری دانش آموزان، افزایش اعتماد به نفس و ایجاد فضای پرنشاط گامهای مهمی بردارد.
رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز گفت: با تلاش صورت گرفته از ابتدای سال جاری تحصیلی تاکنون شاهد رشد چهار درصدی داوطلبانه دانش آموزان این استان در مراسم دینی و مذهبی بوده ایم.
زینت ارمغان افزود: همچنین امسال افزایش سه درصدی انجمن های اولیا و مربیان را در مدارس این استان داشته ایم.
در پایان این همایش از تعدادی از اعضای انجمن اولیا و مربیان فعال در شهرستان سبزوار قدردانی شد.

درج نظر