چهار مدرسه علمیه خواهران در اصفهان افتتاح می شود

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان از افتتاح چهار مدرسه علمیه خواهران این استان در دهه ولایت خبر داد.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، روابط عمومی حوزه علمیه خواهران استان اصفهان روز پنجشنبه به نقل از حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی ابطحی اضافه کرد: این مدارس هفته آینده همزمان با سالروز ولادت امام هادی(ع) و در آستانه عید سعید غدیر خم با حضور آیت الله العظمی مظاهری رئیس حوزه علمیه اصفهان و حجت الاسلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور در شهرستان های نجف آباد، تیران و کرون و اصفهان افتتاح می شود.
وی افزود: ساختمان مدرسه علمیه زهرائیه نجف آباد با زیربنای یکهزار و 200 متر مربع در چهار طبقه با هفت کلاس و با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان افزود: همچنین مدرسه علمیه کوثر تیران با زیر بنای یکهزار و 200 متر مربع در 2 طبقه با هفت کلاس و اعتباری افزون بر هفت میلیارد و 229 میلیون ریال به بهره برداری خواهد رسید.
حجت الاسلام ابطحی همچنین به افتتاح مدرسه علمیه حضرت نرجس (س) یزدانشهر با زیربنای 2 هزار و 500 متر مربع در 2 طبقه با 12 کلاس با اعتباری افزون بر پنج میلیارد و 357 میلیون ریال و مدرسه علمیه جامعه النور اصفهان با زیربنای یکهزار و200 مترمربع در سه طبقه با هفت کلاس و اعتباری بیش از 10 میلیارد و 555 میلیون ریال در هفته آینده خبر داد.
پیش از این استان اصفهان دارای 56 حوزه علمیه خواهران بود که از این تعداد هشت حوزه تخصصی در رشته های تفسیر علوم قرآنی، اخلاق و کلام در رشته های مختلف و همچنین مطالعات زنان فعالیت دارند.
حدود هفت هزار و 700 بانوی طلبه در این حوزه ها مشغول فراگیری علوم حوزوی هستند که حدود یکهزار نفر آنها در سطح سه (کارشناسی ارشد) تحصیل می کنند.
/انتهای متن/

درج نظر