چترریزی نخستین واحد زنان نیروهای مسلح در یگان ویژه

0

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا از پرش سقوط آزاد و چترریزی یک واحد زنان یگان ویژه برای نخستین بار در تاریخ نیروهای مسلح پس از انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش به دخت به نقل از تسنیم، سردار حسن کرمی در حاشیه اجرای رزمایش اقتدار یگان‌های ویژه که در محل فرماندهی این یگان‌ها برگزار شد با اشاره به آمادگی نیروهای این یگان اظهار کرد: یکی از مولفه‌های اصلی یگان‌های ویژه ناجا حفظ آمادگی رزمی و بدنی برای عکس‌العمل به موقع در برابر تهدیدات و رویدادهای احتمالی است.

چتربازان تیپ 65 نوهد

وی با بیان اینکه خوشبختانه کشورمان از ضریب امنیتی بالایی برخوردار است افزود: نیروهای یگان ویژه روزانه 8 ساعت تمرین و ممارست سخت را انجام می‌دهند تا در لحظه مقرر و در برابر هرگونه بحران آماده خدمت‌رسانی به مردم و تامین امنیت جامعه باشند.

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا با بیان اینکه یگان‌های ویژه به مناسبت هفته ناجا برنامه خاصی را برای نشان دادن توانمندی‌های خود داشته‌اند از برگزاری مانورها و رزمایش‌های این یگان‌ها در مدارس و به منظور آشنایی بیشتر آحاد جامعه با فعالیت پلیس خبرداد.

سردار کرمی در ادامه با تاکید بر بومی بودن تجهیزات مورد استفاده در یگان‌های ویژه خاطرنشان کرد: خوشبختانه یگان‌های ویژه توانستند با تکیه بر ظرفیت داخلی و بومی بیش از 80 درصد تجهیزات خود را در داخل تولید کرده و مشخصه بارز این تجهیزات آن است که از نظر کیفی و فنی در رتبه بالایی قرار دارند و در رقابت با نمونه‌های خارجی در وضعیت بهتری هستند.

* یگان ویژه یگان اولین‌ها

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در خصوص فعالیت‌های زنان یگان ویژه در حیطه هوانوردی نیز گفت: یگان‌های ویژه همواره جزء برترین یگان‌های کشور بوده و تاکنون موفق شده‌ایم در 15 مورد، اولین‌های نیروهای مسلح را به خود اختصاص دهیم.

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا افزود: امسال نیز با توجه به این موضوع زنان یگان ویژه موفق شدند تا در تاریخ انقلاب اسلامی برای نخستین بار چترریزی و سقوط آزاد را انجام دهند.

به گفته سردار کرمی واحد چتری زنان یگان ویژه متشکل از پرسنل این یگان و تعدادی از زنان پلیس افتخاری بوده است.

کرمی اضافه کرد: همچنین یگان‌های ویژه توانسته‌اند با توجه به آمادگی رزمی خود همواره نخستین یگانی باشند که در مواقع بحرانی همچون اغتشاسات، زلزله و سایر بحران‌ها در صحنه حاضر شده و به خدمات‌دهی به مردم مشغول شوند.

* اضافه شدن آموزش مقابله در برابر حملات تروریستی در یگان ویژه

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا در پاسخ به سوال دیگر تسنیم در خصوص میزان آمادگی این یگان در برابر تهدیدات تکفیری‌های داعش نیز خاطرنشان کرد: با توجه به تهدیددات امنیتی موجود در کشورهای پیرامونی و به دلیل آمادگی 24 ساعته ماموران این یگان، آموزش جدیدی به آموزش‌های یگان‌های ویژه ناجا اضافه شده است.

کرمی گفت: در برنامه‌ریزی‌های انجام شده یگان‌های ویژه در برابر حملات تروریستی آمادگی لازم را کسب می‌کنند و می‌توانند در مواقع بحران ا حتمالی از امنیت مردم و جامعه حراست کنند.

وی در پایان از برنامه‌ریزی این یگان برای تامین امنیت تمام بازی‌های فوتبال لیگ برتر توسط یگان‌های ویژه ناجا خبر داد.

/انتهای متن/

درج نظر