پنج قلوهای مشهدی خانه دار شدند

خانواده پنج قلوهای مشهدی در نخستین روز از ماه مبارک رمضان یک واحد مسکن مهر شهر شاندیز را از اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی هدیه گرفت.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، مدیرکل بنیاد مسکن خراسان رضوی روز سه شنبه در حاشیه مراسم اهدای این واحد مسکونی به خانواده پنج قلوهای مشهدی به خبرنگاران گفت: تولد پنج قلوها در اواخر فروردین امسال با سفر رئیس بنیاد مسکن به استان همزمان شده بود، موافقت وی با اهدای یک واحد مسکن به این خانواده را به دنبال داشت.
سیدرضا موسوی نیا افزود: واحد اعطایی یک واحد دوخوابه از پروژه های سه هزار و 200 واحدی شاندیز است که 500 میلیون ریال بهای آن به خانواده مزبور بخشیده شد و این خانواده اقساط مربوط به وام 150 میلیون ریالی مسکن مهر را با کارمزد هفت درصد، به صورت ماهانه دو میلیون ریال پرداخت می کند.
گفتنی است؛ مادر 23 ساله مشهدی 22 فروردین امسال در دومین زایمان خود پنج همزاد پسر را در بیمارستان ام البنین (س) مشهد به دنیا آورد.

*اتمام پروژه مسکن مهر خراسان رضوی در شهریور ماه امسال
مدیرکل بنیاد مسکن خراسان رضوی گفت: کل واحدهای مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت استان تا پایان شهریور امسال به متقاضیان تحویل می شود.
موسوی نیا افزود: 19 هزار و 500 واحد مسکن مهر در 58 شهر زیر 25 هزار نفر جمعیت این استان در دست ساخت است که 92 درصد پیشرفت اجرایی دارند.
وی بیان کرد: از کل واحدهای مسکن مهر دو هزار و 680 واحد در قالب تعاونی، هزار و 877 واحد در قالب گروه ساخت، پنج هزار و 433 واحد در قالب انبوه سازی و 9 هزار و 773 واحد در قالب خودمالکی هستند که تاکنون 12 هزار و 47 واحد از این تعداد به بهره برداری رسیده است.
وی افزود: از 6 مرحله پروژه دو هزار و 300 واحدی مسکن مهر شهر شاندیز، پنج مرحله تحویل متقاضیان شده و یک مرحله آن شامل حدود 100 واحد تا پایان شهریور امسال به متقاضیان تحویل می شود.
وی اظهار کرد: پروژه مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت استان در برخی نقاط مشکل نقص در خدمات روبنایی مانند مدرسه، مسجد، پاسگاه و… و در برخی نقاط مشکل خدمات زیربنایی مانند برق، آب و تلفن و… را دارد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: تکمیل خدمات روبنایی مسکن مهر نیاز به همکاری سایر دستگاه های اجرایی دارد که در جلسه اخیر شورای مسکن استان تاکید شد که دستگاه ها موظفند این خدمات را امسال تامین کنند.
موسوی نیا افزود: خرید و فروش مسکن مهر تا مدتها ممنوع بود اما از آنجا که این واحدها در برخی نقاط متقاضی ندارد یا دارای معارض است به دستور وزیر راه و شهرسازی، این واحدها در معرض فروش قرار گرفته است.
/انتهای متن/

درج نظر