پایان کار گروه “سفره افطاری من”

رمضان که شروع شد، ما سفره افطاری مان را در گروه “سفره افطاری من” پهن کردیم و حالا با پایان ماه، در روز عید فطر، باید سفره را جمع کنیم.

0

قرار بود که در گروه “سفره افطاری من” اعضای گروه عکس سفره افطاری شان را بگذارند با دل نوشته ای برای این سفره. و قرار شد برای انتخاب بهترین عکس و دل نوشته مسابقه ای هم ترتیب بدهیم.

سفره های افطاری ساده، رنگین و زیبا بود و بوی عطر معنوی رمضان و روزه و افطار را در نوشته ها می شد حس کرد.

اما در کنار عکس ها و دل نوشته های سفره افطاری، در گروه “سفره افطاری من”  همه این چیزهای خوب را می شد دید:

  • وسعت و برکت رمضان: خبر و عکس سفره افطاری مردم مسلمان در کوچه ها، محله ها، مسجدها، بقاع متبرکه و زیارتگاه ها، شهرهای ایران، بلکه همه کشورهای دنیا که مسلمانی هست و سفره افطاری جمعی که حتی برای مهمان کردن غیرمسلمان ها پهن شده بود. وسعت رمضان و برکت آن در همه دنیا حتی در میان مردمی با ادیان دیگر را در “سفره افطاری من” می شد دید.
  • خوراکی های معنوی : بر سر سفره افطاری ما در گروه “سفره افطاری من”، کلی موادی پیدا می شد برای سیرکردن دهان معنوی که در رمضان باز می شود: دعاهای هر روز ماه رمضان، جزءهای قرآنی با تلاوت های مختلف ترتیل و تحدیر و …، روایت های از معصومین برای رنگین کردن سفره معنوی رمضان و کلام بزرگان در پربار کردن این سفره .
  • خوراکی های رمضانی و …: در گروه”سفره افطاری من” به همت دوستان خوش سلیقه و کدبانو مجموعه ای متنوع از خوراکی های ماه رمضانی که مناسب سفره افطارند، تدارک دیده شده بود با عکس و تفصیلات و مواد و طرز تهیه .

 

چه حیف که ماه رمضان تمام شد و ما هم  سفره مان را جمع کردیم.

از خدا می خواهیم که برکات ماه رمضان را همراه ما کند تا رمضان بعد.

و اما سفره را که جمع می کنیم طبق وعده از میان عکس نوشته های قشنگ سفره های افطاری اعضای گروه”سفره افطاری من” سه تا از بهترین ها را انتخاب کردیم که روز شنبه آنها را در اعلام می کنیم.

/انتهای متن/

درج نظر