٧٧ درصد بانوان شاغل در صنعت نفت تحصیلکرده هستند

مشاور وزیر نفت در امور بانوان، شمار زنان تحصلیکرده در صنعت نفت را ٧٧ درصد دانست و گفت: زنان نقش اساسی در ساختن جامعه دارند.

0

به گزارش به دخت به نقل از شانا،فاطمه تندگویان امروز(سه شنبه، ٣١ فروردین ماه) در مراسم گرامیداشت مقام زن و روز مادر با بیان این که دولت اعتدال اهتمام جدی به حضور و مشارکت زنان در جامعه و فعالیتهای کشور دارد، افزود: هم اکنون فرصت مشارکت زنان در فعالیتهای اجتماعی فراهم شده است و آنها می توانند نقش اساسی در ساختن جامعه داشته باشند.

٧٧ درصد بانوان شاغل در صنعت نفت تحصیلکرده هستند

وی با بیان این که خوشبختانه پتانسیل زنان از لحاظ تحصیلات، امید به زندگی، دسترسی به اطلاعات و … در جامعه بالاست به زنان شاغل در صنعت نفت اشاره کرد و افزود: ٧٧ درصد خانمهای شاغل در صنعت نفت تحصلیکرده هستند و سن ٦٠ درصد خانمهای شاغل در این صنعت پایین تر از ٤٠ سال است که می تواند فرصت خوبی برای صنعت نفت باشد.

تندگویان با اشاره به این که ٤٣٩ نفر از بانوان شاغل در صنعت نفت دارای گرید A هستندکه در مدیریت میانی حضور دارند، تصریح کرد: باید بسترهای لازم را برای حضور پررنگ تر بانوان در حوزهای مدیریتی این صنعت فراهم کنیم.

مشاوروزیر نفت در امور بانوان، حضور زنان را در بخشهای فنی و مهندسی صنعت نفت مستلزم اصلاحات ساختاری دانست و با بیان این که در دو سال اخیر کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است، افزود: نگاه وزیر نفت به حضور و مشارکت زنان در بخشهای مختلف صنعت نفت مثبت است و مخالفتی با حضور آنها ندارد.

تحقق عدالت جنسیتی در صنعت نفت

وی با تاکید بر تحقق عدالت جنسیتی در صنعت نفت درخصوص تلاش دو سال گذشته این بخش اظهار کرد: تصویب ساختار سازمانی مشاور زنان و خانواده در ستاد وزارت نفت، ایجاد و تقویت شبکه مشاوران زن در سطح نفت، ایجاد و تثبیت ساختار دفتر امور زنان و خانواده، تدوین برنامه راهبردی امور زنان، اصلاح ساختار شوراهای سیاستگذاری، مشارکت در تدوین برنامه ششم، مشارکت در تدوین سند راهبردی ورزش، تشکیل کارگروههای تخصصی امور زنان و خانواده و اجرای دوره مدیریتی OIL MINI MBA ویژه بانوان شاغل پالایش و پخش در دانشگاه صنعت نفت از مهمترین کارهای بنیادینی است که در دو سال گذشته انجام شده است.

تندگویان همچنین با بیان این که کارگروههای تخصصی نیز در دو سال گذشته فعالیت خوبی داشته است، درخصوص اهم این اقدامها نیز تصریح کرد: آموزش، پژوهش، تحول اداری و اصلاح مقررات، فرهنگی و ارتباطات، خانواده، سلامت، ورزش، فرهنگ سازی مصرف بهینه آب، انرژی، محیط زیست و مسئولیت اجتماعی از مهترین فعالیتهای کارگروههای تخصصی بوده است.

مشاور وزیر نفت در امور بانوان تهیه طرح توان افزایی زنان شاغل صنعت نفت بر حسب گروههای سنی کارکنان، ایجاد و راه اندازی بانک اطلاعات زنان، تشکیل شبکه مدیران زن در صنعت نفت و ارائه برنامه توان افزایی و … را برخی از مهمترین برنامه های پیش روی دفتر امور زنان و خانواده وزارت نفت عنوان کرد.

مراسم گرامیداشت مقام زن و روز مادر با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت، رکن الدین جوادی، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، امیرحسین زمانی نیا، معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت و بانوان شاغل در این صنعت برگزار شد.

/انتهای متن/

درج نظر