وقوع بسیاری از طلاق‌ها نتیجه ارائه مشاوره‌های نادرست است

یک جامعه شناس با اشاره به لزوم بیمه شدن خدمات مشاوره ازدواج گفت: نکته‌ای که در این زمینه وجود دارد این است که مشاوره‌های پیشگیری از طلاق نباید خارج از چارچوب‌های اعتقادی باشد چرا که وقوع بسیاری از طلاق‌ها نتیجه ارائه مشاوره‌های نادرست است.

0

به گزارش به دخت به نقل از فارس، طیبه اسکندری با اشاره به لزوم بیمه شدن مشاوره‌های پیش از ازدواج به منظور کاهش آمار طلاق در کشور، گفت: وقتی هر موضوعی در کشور قرار است اتفاق بیفتد باید فشار اجتماعی و رسانه‌ای همراه آن باشد تا مسئولان خود را موظف به اجرای آن کنند.

وی ادامه داد: بیمه شدن خدمات مشاوره ازدواج موضوعی است که در دولت‌های مختلف مطرح می‌شود اما هنوز شاهد عملیاتی شدن آن نبودیم اگر در این زمینه رسانه‌ها و گروه‌های اجتماعی روشنگری نکنند و مردم را از مزایای این مشاوره‌ها آگاه نکنند مطالبه عمومی در این مسیر ایجاد نخواهد شد که به تحقق آن بینجامد.

این جامعه شناس افزود: اما نکته دیگری که وجود دارد و باید به آن توجه داشت وضعیت نابسامان مشاوره ها در کشور است که نیازمند ساماندهی اساسی است، چراکه باید گفت متأسفانه برخی از طلاق‌هایی که هم اکنون در کشور رخ می‌دهد نتیجه مشاورههای اشتباهی است که به زوجین داده می‌شود و طلاق را به عنوان یک راهکار منطقی به زوج‌ها پیشنهاد می‌دهند.

اسکندری تصریح کرد: مشاوره‌ها در حیطه مشاوره ازدواج و مشاوره‌های پیشگیری از وقوع طلاق باید در چارچوب‌های اعتقادی باشد و بر نحوه ارائه مشاوره نیز باید نظارت دقیقی صورت گیرد.

/انتهای متن/

درج نظر