هیلاری کم آورده است؟

 فعالیت های انتخاباتی هیلاری کلینتون برای رقابت با هم حزبی هایش و هم برنامه او برای مقابله با نامزدهای جمهوری خواهان به مراحل حساسی رسیده است؛ مراحلی که برای انتخاب رئیس جمهور ایالات متحده امریکا سرنوشت ساز است.

0

هفته گذشته در حالی که کلینتون درگیر نبردی سخت بر سر انتخابات ریاست جمهوری در ایالت ویسکانسین آمریکا بوده، به دنبال  برخورد با برنی ساندرز از راه تاکید بر سیاست عاری از تقلب خویش نیز بوده است.

هفته گذشته صدها تن در سالنی در هتل واقع در یوکلیر گرد آمدند.

در این اجتماع،  نماینده پیشین ایالت متحده آمریکا در این ایالت هیلاری کلینتون را دموکراتی موقر و قابل احترام دانست که در تمام طول زندگی اش شناخته است و گفت: تصور من بر آن است که اگر ما خواستار انتخاب شخصی به عنوان نامزد دموکرات هستیم، کلینتون بهترین و مهم ترین گزینه است.

در این گرد همایی برنی ساندرز نیز حضور داشت.

شایان ذکر است که ساندرز سناتور مستقل پیشین ایالت ورمونت است.

 چنین انتظار می رود که او هم برنامه و نمایشی قابل توجه در روز سه شنبه در ویسکانسین داشته باشد.

شنبه شب در هنگام برپایی ضیافت شام از سوی حزب دموکرات  با حضور کلینتون، ساندرز اظهار داشت: تنها یک کمپین وجود دارد که جوی سرشار از انرژی و شور و اشتیاق را به وجود آورده است و این کمپین، کمپین ماست.

ساندرز درصدد آن است که در روزهای یکشنبه و دوشنبه سفری را ترتیب دهد.

انتظار می رود که کلینتون به همراه همسرش بیل کلینتون به نیویورک باز گردد و همسرش بیل کلینتون قرار است از جانب هیلاری روز دوشنبه در میلواکی حضور یابد.

طی روزهای اخیربه نظر می رسد پس از چندین شکست اولیه همراه با کشمکشی سهمگین در 19 آوریل در مراحل اولیه انتخاباتی نیویورک، هیلاری مقابل حریف دموکرات خود کم آورده است.

گفتنی است که در این زمینه تنش هایی به وجود آمده اما کلینتون به  دامن زدن به این مناقشه ها و جدال ها در یوکلیر نپرداخت.

در عوض کلینتون همانند دو نامزد جمهوری خواه، دونالد ترامپ و تد کروز،  خط مشی مستقیم و غیر مستقیمی برای ساندرز مشخص کرد.

همین طورکلینتون به فهرست بندی وعده های خود شامل ارتقا و افزایش شغل، ایجاد فرصت های تحصیلی و علمی بیشتر و کاهش هزینه  مراقبت های بهداشتی پرداخت.

علاوه بر اینها کلینتون برنامه های ساندرز را درباره شهریه رایگان کالج  مورد پرسش قرار داد.

در این گردهمایی کلینتون، کروز و ترامپ را از لحاظ امنیت ملی مورد انتقاد قرار داد. گفت که در یک انتخابات عمومی، بسیاری از کارها و برنامه های جمهوری خواهان را تحمل کرده است.

کلینتون اضافه کرد: : از نظر مردم، من مانند کسی هستم که چندین کار را یک جا انجام می دهد اما هرگز آن را رها نمی کنم.

در حالی که ساندرز از برد ویسکانسین خرسند است، کلینتون برای برقراری و حفظ رهبری نمایندگان و حزب تحت سلطه خود تلاش می کند.

بر اساس برآورد آسوشیتد پرس ، کلینتون به برد 1,243نمایندگان وعده داده شده در مقایسه با ساندرز که 980 نفر می باشند رسیده است.

این آمار بیشتر می شود زمانی که  ابر نمایندگان یا مقامات رسمی حزب مانند اعضای کنگره و رهبران آمریکا هم که می توانند هر کاندیدایی را بخواهند، برگردانند.

کلینتون نسبت به ساندرز که011,1 رای دارد دارای 712,1 رای است که در مجموع او را به عدد 383,2که لازمه نامزد شدن است می رساند.

کلینتون به امید آن است که پیروزی ها در نیویورک و پنج ایالت شمال شرقی آمریکا یک هفته زودتر به او این اجازه را بدهد که تا پایان ماه نامزدی خود را نتیجه برساند.

اما هنوز مشخص نیست ساندرز که امسال 109 میلیون دلار بدهکار است، نظرش را درباره بردن کمپین خود به کنگره در ماه جولای  تغییر دهد.

منبع : یاهو/انتهای متن/

درج نظر