نمایشگاه 26 عکاس زن؛ نگاه عکاسانه زنان به جامعه

هنرمند عکاس و نمایشگاه گردان 26 عکاس زن گفت: عکس گروهی 26 عکاس زن از سه نسل در این نمایشگاه به نمایش در آمده تا نگاه عکاسانه زنان به جامعه را نشان دهد.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا، امیرحسین حشمتی روز دوشنبه در نشست خبری این نمایشگاه اظهار داشت: این نمایشگاه با 160 قطعه عکس از 26 هنرمند عکاس زن برپا شده است که در آن عکاس های فتوژورنالی مستند اجتماعی فاینارد سینما تئاتر و طبیعت را داریم.
وی ادامه داد: این عکسها نشان می دهد که زن بودن عکاس چقدر در معرفی جامعه عکاس ثاثیر دارد و همه عکاسان با جامعه عکاسی زنان بیشتر آشنا می شوند و می بینند که نگاه زن ها به جامعه از این دریچه چگونه است.
حشمتی اضافه کرد: عکسها در این نمایشگاه به سه نسل تقسیم شده نسل اول عکاسان قدیمی تر هستند که حضور 6 عکاس هم چون رعنا جوادی، هنگامه گلستان، مهروا آروین، غوغا بیات، مهشید نوشیروانی و نغمه قاسم لو حضور دارند تا دلگرمی برای عکاسان جوانتر باشند.
وی ادامه داد: نسل دوم، دهه 50 شامل 6 عکاس شادی قدریان، کتایون کریمی، کیمیا رهگزر، آزیتا سهم نیک و نازلی عباس پور است، در نسل سوم نیز 14 هنرمند عکاس حضور دارند.
حشمتی افزود: عکسها برای بازدید و فروش است که قیمت عکس های نسل سوم مبلغ سه تا 10 میلیون ریال است و گران ترین کار مربوط به عکس های گوهردشتی به قیمت 240 میلیون ریال است.
وی با اشاره به کتاب این عکس ها که در نمایشگاه رونمایی می شود، اظهار کرد: در کتاب به ترتیب نسل ها معرفی از دهه های مختلف داریم، به همین جهت به این مجموعه بر مبنای سه سوال که شامل سال شروع کار، علت انتخاب عکاسی و ویژگی های عکس ماندگار چیست؟ این کتاب شکل گرفته است.
نغمه قاسم لو مدیر انتشارت صور که کتاب این نمایشگاه را چاپ کرده است در ادامه با اشاره به این نمایشگاه گفت: این مجموعه فرصتی برای نمایش حضور زن ها در فضاهایی است که شاید محدودیت هایی را برای آقایان داشته باشد، مثل عکس هایی از زندان زنان و موارد این چنینی که به کمک چیدمان حس مورد نظر نمایشگاه را به مخاطب منتقل می کند.
وی خاطرنشان کرد: نمایش این نگاه، به جهت آشنایی و شناخت هرچه بیشتر جامعه زنان ایرانی دارای اهمیتی است که پس از بازدید از آثار متوجه آن می شویم.
نمایشگاه 26 عکاس زن ایرانی و رونمایی از کتاب مجموعه عکس ها جمعه 30 مهر ماه در گالری شیرین افتتاح و تا 12 آبان ماه پذیرای علاقه مندان به هنر است .

/انتهای متن/

درج نظر