نقش زنان در تحقق اقتصاد مقاومتی

رئیس بسیج جامعه زنان با اشاره به اینکه زنان، سه نقش اساسی در بحث اقتصاد مقاومتی دارند، گفت:‌ استفاده از توانمندی زنان در بحث تولیدات خانگی می‌تواند به ظرفیت تولید داخلی کمک کند.

0

به گزارش به دخت به نقل از تسنیم، مینو اصلانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در خصوص نقش زنان در عملی‌کردن اقتصاد مقاومتی اظهار داشت:‌ با توجه به پیشینه خوبی که در فرهنگ ایرانی داریم، زنان نقش مهمی در تولید دارند و در سال‌های گذشته مشارکت گسترده‌ای دراقتصاد کشور و تولید داشتند که برای احیای این نقش زنان باید برنامه‌ریزی شود.

مینو اصلانی

وی با اشاره به اینکه زنان سه نقش اساسی در بحث اقتصاد مقاومتی دارند، افزود:‌ با توجه به روحیه زنان ایرانی می‌توان از استعداد ذاتی آنها برای تولید با استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی بهره برد. مشاغل خانگی در سطح روستا‌ها ظرفیت گسترده‌ای دارد و زنان روستایی می‌توانند اقدام به تولید محصولات لبنی، دامی و صنایع دستی کنند از سوی دیگر در سطح شهرها نیز می‌توان زنان را به سمت مشاغل خانگی از جمله طراحی و تولید فرش یا حتی بازی‌های رایانه‌ای سوق داد.

اصلانی گفت: در بسیج جامعه زنان اقدام به آموزش زنان برای تولید بازی‌های رایانه‌ای بومی کردیم.

رئیس بسیج جامعه زنان ادامه داد:‌ محور دوم نقش آفرینی زنان در بحث اقتصاد مقاومتی، استفاده از کالای ایرانی است. زنان باید در این رابطه توجیه شوند و کارگاه‌های آموزشی معرفی کالای ایرانی برای آنها برگزار شده است و توانمندی کارگران ایرانی در بحث تولید برای خانواده‌های ایرانی تبیین شود. استفاده مادران از کالای ایرانی باعث می‌شود تا فرزندانشان نیز آموزش دیده و در آینده از کالای ایرانی استفاده کنند.

وی بیان کرد: محور سوم نقش آفرینی زنان در بحث اقتصاد مقاومتی، استفاده بهینه از انرژی است. زنان می‌توانند در صرفه‌جویی و استفاده مناسب از آب، برق، گاز و انرژی‌های در اختیار نقش مهمی را ایفا کنند. برای تحقق نقش‌آفرینی زنان در بحث اقتصاد مقاومتی برگزاری دوره‌های آموزشی و توانمند‌سازی البته با رویکرد بومی نیاز است.

/انتهای متن/

درج نظر