نقش زنان در تحقق اقتصاد مقاومتی با تمرکز بر خرید کالای ایرانی

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ زنان در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش مهمی دارند چرا که الگوی مصرف خانواده را مدیریت می‌کنند.

0

به گزارش به دخت به نقل از تسنیم،زهره طبیب‌زاده درخصوص نقش زنان در تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: زنان در اقتصاد خانواده نقش کلیدی و مؤثری دارند و الگوی مصرف خانواده را مدیریت می‌کنند. هرچقدر خانواده نقش‌های سنتی خود را ایفا کند نقش زنان پررنگ‌تر خواهد بود و زنان ایرانی نیز در اقتصاد خانواده و مدیریت اقتصادی نقش مهمی دارند.

وی افزود: مصرف کالای داخلی و ترجیح آن به کالای خارجی اقدام مهمی است که می‌تواند توسط زنان انجام شود و آنها در این رابطه مسئولیت مهمی دارند. اگر کمپینی از سوی زنان ایرانی در خصوص خرید کالای داخلی شکل بگیرد و این موضوع تبدیل به شعار همه‌گیر بین زنان ایرانی شود می‌توان از تولید داخلی و اقتصاد کشور حمایت کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: عدم اسراف موضوعی است که باید توسط زنان مدنظر قرار بگیرد هم‌اکنون در مهمانی‌ها یا مصارف روزانه خانواده‌ها شاهد اسراف بسیاری هستیم که در این رابطه باید دقت شود. نان، میوه و مواد غذایی باید به مقدار مورد نیاز خریداری و به شیوه صحیح نگه‌‌داری شود چرا که هم‌اکنون مقادیر بسیار زیادی ارز برای خرید گندم از کشور خارج می‌شود.

طبیب زاده ادامه داد:‌ نگه‌داری بهتر موائ مصرفی در منزل می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند هم‌اکنون خانواده‌های ایرانی، نیازهای کاذب بسیاری برای خود ایجاد می‌کنند که همین موضوع منجر به پُرهزینه شدن زندگی می‌شود در حالیکه می‌توان با اعمال مدیریت صحیح بین هزینه‌ها و درآمد خانواده تعادل ایجاد کرد.

/انتهای متن/

درج نظر