نشانه ها و علائم سرطان ها را بشناسید

سرطان معمولا نشانه ها و علائمی در خانم ها و آقایان دارد که اکثر افراد نسبت به آن بی توجه هستند.

0

لطفا به این علائم و نشانه های سرطان که غالبا به آسانی از آنها عبور می کنید توجه نمایید و فورا در صورت مشاهده این علائم به پزشک خود مراجعه کنید.

 

1-سوزش قلب: سوزش متناوب قلب و یا احساس دائمی دردی مختصر در قفسه سینه پس از خوردن غذا می تواند نشانه سرطان مری باشد. بنابراین در صورت مشاهده این نشانه ها به پزشک خود مراجعه کنید.

 

2- تغییرات نوک سینه:یکی از شایع ترین تغییراتی که خانم ها قبل از هر کاری در مورد تشخیص سرطان سینه بایستی انجام دهند، توجه به نوک سینه است که ممکن است صاف شده، کج ویا به طرفین کشیده شده باشد.

 

3- درد شدید در عادت ماهانه: خانم های زیادی از عادات ماهانه غیر معمول و دردناک خود می گویند و باید توجه کرد که خون ریزی های میان عادت ماهانه می تواند هشداری برای سرطان رحم و یا آندومتریال(واژن) باشد.

 

4- درد سینه در خانم ها:در خانم ها اگر رنگ سینه ها قرمز یا ارغوانی بوده و یا گرمای بیش از حد از درون احساس شود و نیز مشاهده ورم و یا تحریک سینه ها می تواند نشانه سرطان باشد.

 

5-مشکل بلع غذا: مشکلات بلع غذا معمولا در رابطه با سرطان گلو و یا نای می باشد و نیز می تواند یکی از اولین نشانه های سرطان ریه باشد. خس خس کردن صدا و یا احساس اینکه چیزی به گلو فشار وارد می کند می تواند از اولین نشانه ها و علائم سرطان تیروئید باشد.

 

6-ورم بیضه:باید توجه کرد که ممکن است گلوله هایی در بیضه مردان مشاهده شود و گاهی این گلوله ها برای بیضه ها بدون درد هستند. اما با مشاهده آن باید با پزشک خود مشورت کنید.

 

7- زخم معده: درد در ناحیه شکم هشداری نهفته و محرمانه برای کسانی است که تومور یا غده در کبدشان دیده می شود. قولنج یا پیچ زدن معده و تلاطم و زخم معده دائمی می تواند نشانه سرطان معده باشد. ایی خود ایجاد کرده و یا ورزش کنید کم می شود می تواند دلیلی بر وجود سرطان روده و یا دیگر سرطان های گوارشی باشد. و یا اینکه نشانه کبدی باشد

 

8-کاهش وزن: اگر پیوسته از وزن شما بدون اینکه تغییراتی در برنامه غذایی تان پیش آمده باشد، نشان می دهد که سرطان در حال پیشروی است.

 

9- خس خس کردن صدا:یکی از نخستین علائمی که بیماران مبتلا به سرطان ریه به آن اشاره می کنند ، این است که نمی توانستند به راحتی عمل دم و بازدم را انجام دهند. سرطان تیروئید نیز می تواند باعث مشکلات تنفسی شود.

 

10-معده اسیدی: از رایج ترین نشانه های سرطان معده احساس درد در قسمت بالا یا وسط ناحیه شکمی است که حالتی مانند خارج شدن گاز و یا سوزش قلب را به همراه دارد.

 

11-مشکلات روده: یبوست، اسهال و یا تغییرات در مدفوع از علائم سرطان هستند و باید به این مسئله دقت کرد که آیا این نشانه ها بدون دلیل بیش از چند روز ادامه دارند یا خیر.

 

12-مشکل در دفع ادرار: در بیشتر مردها از نخستین علائم رایج سرطان پروستات احساسی است که نمی توان به خوبی عمل دفع ادرار را انجام داد. به گفته بسیاری از بیماران به هنگام دفع ادرار آنها با مشکل روبرو شده و جریان ادرار به صورت منقطع از بدن خارج می شود.

 

13-مشکلات جنسی: در مردها زود خارج شدن از حالت نعوظ وانزال زودرس یکی از نشانه های سرطان پروستات است.

 

14-خستگی مفرط: ضعف عمومی و یا خستگی مفرط می تواند به معنای چیزهای متفاوتی باشد. اما زمانی که با نشانه های دیگری همراه می شود ، می تواند دلیل بر وجود سرطان و یا سایر بیماری ها باشد.

 

15-تب: درجه حرارت بالای بدن و یا تب زیاد می تواند نشانه سرطان خون (لوکمیا) باشد و این حالت سبب آن می شود که مغز استخوان به تولید گلبول های سفید غیرعادی بپردازد و در نتیجه به خوبی نتواند به مبارزه علیه عفونت های موجود در بدن بپردازد.

 

16-ناخن: رگه های قهوه ای و یا مشکی ناخن و یا وجود نقاط کوچک در زیر ناخن می تواند نشانه سرطان پوست باشد.

باید توجه کرد که کناره های طویل و بزرگ شده انگشتان به همراه ناخن های کج و قوس دار می تواند نشانه سرطان ریه باشد.

ناخن های بی رنگ و یا سفید نیز به این معنا هستند که کبد شما به خوبی فعالیت نداشته و شاید منجر به سرطان گردد.

منبع:یاهو/انتهای متن/

درج نظر