ندا شهسواری بانوی پینگ پنگ باز کرمانشاهی سهمیه المپیک ریو را کسب کرد

ندا شهسواری بانوی پینگ پنگ باز کرمانشاهی تیم ملی با کسب عنوان قهرمانی رقابت‌های انتخابی المپیک در قاره آسیا که به میزبانی هنگ کنگ درجریان است توانست سهمیه مسابقات المپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل را کسب کند.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایرنا،شهسواری که در دور نخست با قرعه استراحت روبرو شده بود در دور دوم به مصاف گلچهره خوسینووا از قزاقستان رفت و در حالی که ست اول را به این حریف واگذار کرده بود اما در نهایت با نتیجه 4 بر یک پیروز شد و گام به مرحله نیمه نهایی گذاشت.
وی در ست اول با نتیجه 11 بر 6 مقابل حریف خود شکست خورد اما در ادامه و در ست دوم با حساب 11 بر 8، ست سوم با حساب 11 بر 6، ست چهارم 11 بر 3 و ست پنجم 11 بر 8 پیروز و روانه دیدار نیمه نهایی شد.

ندا شهسواری بانوی پینگ پنگ باز کرمانشاهی سهمیه المپیک ریو را کسب کرد
شهسواری در این مرحله با ریما گوفرانووا از ازبکستان مسابقه داد و توانست در دیداری نزدیک با حساب ‘چهار بر سه’ پیروز و روانه دیدار نهایی شود.
وی در ست‌های اول، دوم، چهارم و هفتم با نتایج 11 بر 7، 11 بر 8، 11 بر 7 و 11 بر 4 پیروز شد و در ست‌های دوم، پنجم و ششم نیز با نتایج 11 بر 8، 11 بر 7 و 11 بر 9 نتیجه را به حریف واگذار کرد.
بانوی اول پینگ پنگ ایران در دیدار نهایی به مصاف اولگا کیم یکی دیگر از ورزشکاران ازبکستان رفت تا پیروزی این مسابقه روانه المپیک 2016 ریودوژانیرو برود.
شهسواری در این دیدار و در جدالی نزدیک نزدیک همانند دیدار قبلی خود در مرحله نیمه نهایی با حساب چهار بر سه پیروز شد تا برای دومین بار المپیکی شود.
وی در ست های اول و دوم به ترتیب با نتایج 11 بر 7 و 11 بر 5 نتیجه را واگذار کرد تا کار برایش سخت شود اما در ست سوم بازی را 11 بر 5 به سود خود خاتمه داد.
شهسواری در ادامه ست چهارم را نیز با حساب 11 بر 9 به حریف ازبک خود واگذار کرد اما در ست پنجم و در جدالی سخت 12 بر 10 پیروز شد تا به ادامه کار امیدوارتر شود.
بانوی کرمانشاهی پینگ پنگ ایران ست ششم را نیز 11 بر 5 پیروز شد تا دو ورزشکار در ست شماری سه بر سه مساوی و همه چیز به ست هفتم و پایانی کشیده شود.
شهسواری در ست هفتم و در حالی که همه چیز پایاپای پیش می رفت در نهایت با حساب 12 بر 10 حریف سرسخت خود را شکست داد و توانست ضمن کسب عنوان قهرمانی سهمیه المپیک را نیز کسب کند.
ندا شهسواری تنها بانوی پینگ پنگ ایران است که توانسته سهمیه المپیک را کسب کند، وی در مسابقات المپیک 2012 لندن نیز حاضر بود.
پیش از شهسواری، کیانوش رستمی در وزنه برداری و محمدجعفر مرادی در دو و میدانی نیز به عنوان دیگر ورزشکاران کرمانشاهی سهمیه المپیک 2016 را کسب کرده بودند.
رقابت های المپیک، تابستان امسال در ریودوژانیرو برزیل برگزار می شود.

/انتهای متن/

درج نظر