نخستین کنفرانس بیماری‌های عفونی، حاملگی و زنان آغاز شد

نخستین کنفرانس بیماری‌های عفونی، حاملگی و زنان و بزرگداشت دکتر «سملوایز» در دانشگاه علوم پزشکی تهران آغاز شد.

0

به گزارش به دخت به نقل از مهر، نخستین کنفرانس بیماری‌های عفونی، حاملگی و زنان و بزرگداشت مقام دکتر «سملوایز» با حضور متخصصان زنان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران صبح امروز آغاز شد.

دکتر سملوایز

علی عرب خردمند معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران در این کنفرانس گفت: تأسیس شعب بین‌المللی دانشگاه، یکی از اهداف برنامه چهار ساله دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده که برای ما از اهمیت خاصی برخوردار است. به دلیل ارتباط نزدیک فرهنگی و علاقه خاص دو طرف، مجارستان را برای تأسیس شعبه بین‌الملل انتخاب کردیم. در بازدید از بوداپست و دانشگاه سِملوایز، زمینه ایجاد این شعبه بین‌المللی در مجارستان فراهم شد. در مذاکرات با طرف مجارستانی تصمیم گرفتیم کنفرانس مشترکی برگزار کنیم که نخستین کنفرانس با موضوع «بیماری‌های عفونی، حاملگی و زنان» در تهران برگزار شد و دومین کنفرانس در دانشگاه سملوایز برگزار می‌شود.

وی افزود: در صدمین سال فوت دکتر سملوایز که روی بیماری‌های عفونی کار می‌کرد، یونسکو سال ۲۰۱۵ را سال بزرگداشت وی عنوان کرده است.

شاهرخ میرزاحسینی رئیس کالج ابن‌سینای مجارستان نیز در این کنفرانس گفت: برگزاری این کنفرانس، نخستین حرکت مشترک علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه سملوایز و کالج ابن‌سینای مجارستان است.

وی ادامه داد: از ماه‌های گذشته و بر اساس دیدار‌های مشترک، قرار شد همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه سملوایز گسترش یابد.

گفتنی است دکتر سملوایز نخستین پزشکی است که دریافت با شستن دست‌ها توسط پزشک و ماما، مرگ و میر مادران حدود ۹۰ درصد کاهش می‌یابد. پیش از این عامل عفونی منتقله از پزشکان به زنان باردار هنگام زایمان، موجب تب زایمان و مرگ بسیاری از زنان در هنگام زایمان می‌شد.

/انتهای متن/

درج نظر