نحوه «تيز کردن قيچي» خانگي

کمتر زن خانه داري است که به تيز کردن قيچي نياز نداشته باشد. به طور طبيعي، قيچي ها بعد از مدتي استفاده، کند مي شوند. شايد برخي از افراد ترجيح دهند قيچي کهنه را دور بيندازند و يک قيچي نو بخرند در صورتي که به راحتي مي توان تيغه هاي قيچي را در خانه تيز کرد؛ بنابراين قبل از دور انداختن قيچي که تيغه هاي آن کند شده است، راهکارهاي زير را امتحان کنيد.

0

وسايل مورد نياز:
سنگ چاقو تيزکن، فويل آلومينيمي و کاغذ سنباده. قبل از شروع مراحل تيز کردن تيغه هاي قيچي، شما بايد موارد ذکر شده را از بازار تهيه کنيد.
روش هاي تيز کردن قيچي
1 – با سنگ چاقو تيزکن چند بار روي تيغه هاي قيچي بکشيد و در پايان براده هاي قيچي را از روي آن ها تميز کنيد. توجه داشته باشيد که هيچ براده اي روي قيچي نماند، چرا که باعث زنگ زدن آن مي شود.
2 – از شيشه براي تيز کردن قيچي استفاده کنيد. علاوه بر اين که بايد مراقب دست تان باشيد، يک ليوان شيشه اي ارزان قيمت و بي استفاده را روي لبه قيچي بکشيد. همچنين مي توانيد از يک بطري شيشه اي استفاده کنيد و قيچي را تا زماني که به اندازه دلخواه تيز شود، دور لبه آن بکشيد.
3 – قيچي هاي ظريف مانند خياطي و کاردستي را با بريدن يک يا چند کاغذ آلومينيمي تيز کنيد. بهتر است از کاغذ آلومينيمي ضخيم استفاده کنيد تا تيزتر شود.
4 – با چند بار بريدن کاغذ سنباده، قيچي شما تيز تر خواهد شد. پس از اين کار، تيغه هاي قيچي را بشوييد و خشک کنيد. بعد از انجام مراحل ذکر شده، شما يک قيچي تيز خواهيد داشت.

منبع:خراسان /انتهای متن/

درج نظر