نجات دو زن باردار از میان برف‌ها

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به بارش برف و کولاک در 18 استان کشور گفت: امدادگران ضمن امدادرسانی به بیش از 4 هزار در برف مانده 2 زن باردار را از میان برف‌ها نجات داده و به مراکز درمانی رساندند.

0

به گزارش به دخت به نقل از مشرق، ناصر چرخساز رئیس سازمان امداد و نجات هلا‌ل‌احمر، آخرین وضعیت امدادرسانی به در برف ماندگان 18 استان کشور را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه از روز گذشته تا صبح امروز 18 استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اصفهان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، زنجان، سمنان، فارس، قزوین، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، مازندران، مرکزی، همدان و یزد با بارش برف و کولاک همراه بوده است، گفت: 5 جاده در این استان‌ها تحت امدادرسانی هلال احمر قرار دارد.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر خاطر نشان کرد: از روز گذشته تاکنون به 4 هزار و 100 هموطنی که در برف گیر افتاده بودند امداد رسانی شده و هزار و 170 نفر از آنها به صورت اضطراری اسکان یافتند.

به گفته وی حوادث ناشی از برف و کولاک تاکنون 7 مصدوم برجا گذاشته که 4 نفر آنها به مراکز درمانی انتقال یافتند.

چرخساز در این زمینه گفت: دو نفر از مصدومان خانم‌های بارداری بودند که امدادگران موفق شدند آنها را در سلامت کامل به مراکز درمانی انتقال دهند.

وی همچنین با اشاره به اینکه امدادگران 6 نفر را به مناطق امن منتقل کردند، گفت: امدادگران همچنین 496 دستگاه خودرو را از میان برف‌ها رهاسازی کرده و 870 تخته پتو و مقادیر قابل توجهی اقلام خوراکی و حیاتی میان حادثه دیدگان توزیع کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات در پایان از هموطنان خواست تا حتی‌المقدور از سفرهای غیرضروری در محورهای برف‌گیر خودداری کرده و اگر مجبور به سفر شدند وسایل امدادی و گرمایشی را به همراه مواد غذایی لازم به همراه داشته باشند.

/انتهای متن/

درج نظر