نانسی ریگان به خاک سپرده شد

در روزهایی که کشور امریکا شاهد جدال های سخت انتخاباتی میان کاندیداهای مختلف ریاست جمهوری است، مرگ نانسی ریگان فرصتی شد برای رقیبان انتخاباتی و سیاستمداران که در کنار هم جمع شوند به یاد دوران ریاست جمهوری ریگان. این خبر روایتی است به نقل از یاهو از نحوه خاکسپاری نانسی ریگان.

0

مترجم : مریم گرجی/

بعد از مرگ ریگان، همسرش پس از یک جدایی 12 ساله روز جمعه به او پیوست تا این زوج روی بلندی تپه ای در کنار یکدیگر بیارامند.

پس از آنکه مراسم عزاداری و سوگواری از سوی خانواده و صدها تن دوستان  از هالیوودی، در واشنگتن انجام شد، به دنبال یک سری خدمات ویژه، بانوی اول سابق آمریکا در کنار همسرش رونالد ریگان در کتابخانه ای که آنها دوست داشتند، دفن شد.

جان ساندوال که به همراه همسر، مادر و دختر کوچکش به این جمعیت عزادار در کتابخانه ملحق شده بود تا تابوت آراسته به گل انیسی ریگان را ببیند گفت : “نانسی بانوی زیبایی بود.”  وی افزود به عقیده من این مراسم شبیه وحدت و یکپارچگی ای بود که این زوج در خلال دولتمردی و ریاست جمهوری ریگان با یکدیگرداشتند و باعث حضور مردم در این جمع گردید.

فهرست مهمانان برای مراسم عزاداری بیانگر داستانی در مورد زندگی این زوج است که در طول حیات ریگان از عصر طلایی هالیوود به خانه دولتی در ایالت کالیفرنیا و بعد به عنوان سیاستمدار در واشنگتن امتداد می یابد.

Ronald Reagan and wife Nancy Reagan say hello to Angelina Thompson, 4-month-old at the East Texas Fair in Tyler, Texas  Wednesday, Sept. 24, 1980. Gov. Reagan toured the fair briefly before speaking to a campaign rally on the fairgrounds. (AP Photo/CH)
Ronald Reagan and wife Nancy Reagan say hello to Angelina Thompson, 4-month-old at the East Texas Fair in Tyler, Texas Wednesday, Sept. 24, 1980. Gov. Reagan toured the fair briefly before speaking to a campaign rally on the fairgrounds. (AP Photo/CH)

انتظار می رفت چهار نفر ازپنج بانوی اول آمریکا که در قید حیات هستند و نیز خویشاوندان رئیس جمهوران سابق آمریکا در مراسم خاکسپاری شرکت کنند.

خدمات ویژه یادبود نانسی ریگان جمهوری خواهان و دموکرات ها  را در کنار یکدیگر آورد.

هیلاری کلینتون هم در نظر داشته که برای حظور در مراسم خاکسپاری از کمپین ریاست جمهوری ساعاتی فاصله بگیرد.

دو فرزند نانسی ریگان پتی دیویس و رونالد پرسکات ریگان در میان سخنوران در مراسم خاکسپاری هستند.

مراسم متشکل از دسته گروه کر و باند مارین کرپس است.

جیمز ای بیکر که در دولت ریگان حضور داشت و نیز تام بروکار سر خبر نگار سابق شبکه ان بی سی هم در این مراسم شرکت خواهند کرد.

گفتنی است که استوارت کنورتی کشیش سابق کلیسای ملی واشنگتن هم  در این جمع حاضر خواهد بود.

در روز سه شنبه و چهارشنبه در کتابخانه صف های عزاداران و طرفداران ریگان به آرامی از کنار تابوت بسته بانوی سابق آمریکا که با رزهای سفید و گل صد تومانی تزئین شده و  این گل ها از جمله گل های مورد علاقه نانسی ریگان بود، عبور کرده و تسلیت می گفتند واشک می ریختند.

این جمعیت از زمانی صحبت می کردند که آمریکا پس از سپری کردن مراحلی سخت دوباره روزنه امیدی  می بیند  و ملت آمریکا برنامه و دستورات ریگان را برای تضعیف  اثرات شوروی در طول جنگ سرد پیروی می کردند.

ریگان پس از هشت سال در 20 ژانویه سال 1989 از ریاست جمهوری برکنار شد.

مری الن گرواندیک می گوید : رونالد ریگان یکی از بهترین رئیس جمهور هایی بود که تا کنون داشتیم و من این زوج (نانسی و رونی ) را به خاطر عشق شان و نیز حمایتی که نسبت به یکدیگر داشتند تحسین می کنم.

نانسی ریگان که روز یکشنبه در سن 94 سالگی از دنیا رفته است، پیشتر درصدد برنامه ریزی جزئیاتی مختصر از برگزاری مراسم تدفینش بود.

وی ترتیب انتخاب گل های مراسم تدفین و موسیقی که توسط گروه مارین کرپس اجرا شده و نیز فهرست اسامی افرادی که در این مراسم یاد بود خصوصی دعوت می شدند، را داده بود.

محل کتابخانه جایی بود که چهلمین رئیس جمهور سابق آمریکا رونالد ریگان در آنجا دفن شد و روز تدفین  نانسی روزی بود که اسب هایی با بلوط تزئین شده تابوت را به محل دفن می بردند.

جرالد بلاکی که بساز و بفروش بوستون و اعانه جمع کن است در طی مصاحبه ای در سال 2004 گفت: ریگان بخشی از این محل را به کتابخانه  اختصاص داد و خانواده ریگان واقعا عاشق این کتابخانه بودند.

People pay their respects as former first lady Nancy Reagan lies in repose at the Ronald Reagan Presidential Library in Simi Valley, Calif., on Thursday, March 10, 2016. (Mike Blake/Reuters via AP, Pool)
People pay their respects as former first lady Nancy Reagan lies in repose at the Ronald Reagan Presidential Library in Simi Valley, Calif., on Thursday, March 10, 2016. (Mike Blake/Reuters via AP, Pool)

در روز سه شنبه گفت : ما به داشتن چنین رئیس جمهوری افتخار کرده و خوشحالیم.

تابوت نانسی ریگان در لابی به همراه مجسمه ای برنزی از همسرش رونالد ریگان که در حال لبخند زدن بود قرارداشت.

ری بروکس از سیمی ولی می گوید: وقتی به گذشته نگاه می کنیم ما از این زوج به خوبی یاد می کنیم و در حال حاضر به چنین اشخاصی نیاز داریم.

منبع: یاهو/انتهای متن/

درج نظر