نامه رهبری بسیاری از جوانان غربی را از جذب‌شدن به گروهک داعش منصرف کرد

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد رودهن گفت: نامه مقام معظم رهبری سبب شد که خیلی از جوانان اروپایی که قصد جذب به گروهک‌های داعش را داشتند از این کار منصرف شوند.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدابراهیم سراج با یادآوری نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی در سال 94 درباره تاثیرات این نامه، با بیان این‌که «محور اول نامه ایشان تاکید بر شناخت اسلام آن هم از منابع درجه اول بود» اظهار کرد: رهبری در نامه اول خودشان در سال 93 جوانان را دعوت کردند که شبهاتی که در مورد اسلام وجود دارد را از طریق منابع درجه اول مورد بحث و بررسی قرار دهند و در نامه دومشان عدم ارتباط داعش و تروریسم را با آموزه‌های اسلامی مورد بحث قرار دادند.

99-144.jpg

وی ادامه داد: همین نامه مقام معظم رهبری سبب شد که آنها بدانند تروریسم با اسلام هیچ ارتباطی ندارد و حتی رهبری جوانان این کشورها را به این موضوع دعوت کردند که به نگاه دولتمردان‌شان در رابطه با مساله تروریسم توجه کنند چرا که دولت‌های غربی تروریسم را به دو دسته خوب و بد تقسیم کرده‌ بودند و همین امر نشان از صادق نبودن آنها داشت.

وی تاکید کرد: نامه مقام معظم رهبری با قدرت فرهنگی زیادی که داشت توانست آثار ارزشمندی در عرصه فرهنگی برای جوانان اروپایی به جا گذارد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد رودهن یادآور شد: جوانان اروپایی و آمریکایی و حتی جوانان سایر نقاط جهان که مخاطب خاص این نامه نبودند نامه را پیگیری کردند و بسیاری از آنها به مطالعه و تحقیق برای شناخت اسلام روی آوردند. گزارش‌هایی وجود دارد که محافل‌ و مناظره‌هایی در برخی از دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی شکل گرفته است و آنها بر روی این نامه درباره اسلام مناظره‌هایی داشتند.

سراج گفت: نامه‌ای که مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی نوشتند و آنها را به اسلام رحمانی دعوت کردند سبب شد که خیلی از جوانانی که قصد جذب به گروهک‌هایی مثل داعش را داشتند از این کار منصرف شوند پس می‌توان گفت که این نامه اثر فرهنگی خود را داشته و سبب شده که چهره رحمانی اسلام به جهان معرفی شود.

این استاد دانشگاه افزود: این نامه به قدری تاثیرگذار بود که حتی رسانه‌های اروپایی و آمریکایی متوجه این قضیه شدند و آنهایی که مدعی آزادی بیان بودند خیلی از سایت‌های خود را فیلتر کردند تا نامه مقام معظم رهبری به دست جوانان اروپایی نرسد و حتی اجازه نداند این نامه در شبکه‌های اجتماعی‌شان مطرح شود و همین عملکرد نشان از تاثیرگذاری نامه دارد که حتی از طرح ساده آن هم در رسانه‌ها جلوگیری کردند.

/انتهای متن/

درج نظر