می‌خواهیم الگوی زنان کشورهای اسلامی در حفظ حجاب در ورزش باشیم

معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: ما به دنبال الگوی زن مسلمان هستیم و می‌خواهیم شرایطی را ایجاد کنیم که سایر کشورها نیز با حفظ حجاب در ورزش حضور پیدا کنند.

0

به گزارش به دخت به نقل از مهر، رباب شهریان در سمپوزیوم منطقه‌ای انجمن بین‌المللی تربیت‌بدنی و ورزش برای دختران و زنان گفت: دولت به دنبال رفع تبعیض و استفاده از پتانسیل ورزش زنان است و این دیدگاه در وزارت ورزش نیز وجود دارد. با توجه به گستره ورزش همگانی امیدواریم بتوانیم با تاکید بر سبک زندگی و نگاه سلامت نسلی را داشته باشیم که در نهایت منجر به ایجاد یک جامعه شاداب شود.

وی افزود: ما به دنبال الگوی زن مسلمان هستیم و می‌خواهیم شرایطی را ایجاد کنیم که سایر کشورها نیز با حفظ حجاب در ورزش حضور پیدا کنند.

معاون بانوان وزارت ورزش با اشاره به اینکه ۳۸ کرسی بین‌المللی در اختیار بانوان ایرانی است و ورزشکاران زن کشورمان توانسته‌اند تاکنون ۴ سهمیه المپیک و ۱۹ سهمیه پارالمپیک به دست آورند، ادامه داد: ما نگاه تک‌بعدی به ورزش نداریم و به دنبال اخلاق‌مداری هستیم تا از طریق آن بتوانیم ورزش بانوان را گسترس بدهیم. خوشبختانه توانسته‌ایم برای جامعه خودمان و سایر کشورها الگوسازی کنیم.

شهریان اضافه کرد: سیاست‌گذاری‌ها در ورزش کشور با حضور بانوان و آقایان صورت می‌گیرد اما در بخش اجرا بانوان مستقل از مردم هستند که این فرصتی را برای تربیت نیرو ایجاد می‌کند.

/انتهای متن/

درج نظر