میزگرد نقش زنان در عزت ملی در دانشگاه تهران برگزار شد

در سومین روز از همایش عزت ملی میزگردی با حضور فاطمه رهبر و لاله افتخاری با موضوع «نقش زنان در عزت ملی» در دانشکده‌ هنرهای زیبای دانشگاه تهران از سوی جامعه اسلامی دانشجویان برگزار شد.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا، فاطمه رهبر در این نشست با اشاره به تفاهم‌نامه مشترک معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری با صندوق جمعیت و توسعه سازمان ملل متحد، گفت: وقتی اسناد این تفاهم‌نامه را بررسی کردیم متوجه شدیم این تفاهم‌نامه در راستای برنامه توسعه سازمان ملل متحد برای جمهوری اسلامی ایران تا سال 2016 نوشته شده است. یعنی غربی‌ها برای ما برنامه‌ای نوشته‌اند که این موضوع به معنای انحراف از عزت ملی است و عزت ملی ما را زیر سوال می‌برد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تفاهم‌نامه مشترک معاونت زنان ریاست جمهوری با سازمان ملل متحد برجام کوچک زنانه‌ای است که عزت ملی ما را زیر سوال خواهد برد.
وی با اشاره به بررسی‌های مجلس شورای اسلامی در مورد روند امضاء این تفاهم‌نامه، گفت: معاونت امور زنان ریاست جمهوری معتقد است این مسأله به مجلس ربطی ندارد و در این رابطه همان روند برجام را در پیش گرفته‌اند و همانطور که شاهد بودیم برای برجام لایحه ندادند و رفتند و متعهد شدند و آمدند.
رهبر با بیان اینکه ما مخالف امضای تفاهم‌نامه میان معاونت زنان ریاست جمهوری و صندوق توسعه سازمان ملل متحد هستیم و دولت باید این طرح را به مجلس ارائه دهد،‌ تصریح کرد: طبق نظر شورای نگهبان هر قراردادی با هر نامی که برای ایران ایجاد تعهد کند باید به تصویب مجلس برسد و با توجه به طرح این تفاهم‌نامه این سوال مطرح می‌شود که آیا غربی‌ها به جایگاهی رسیده‌اند که برای جمهوری اسلامی ایران با موضوع خانواده در جهت آموزش خانواده سالم اقدام کنند که به نظر ما این همان نکته انحراف و دور شدن از عزت ملی است.
لاله افتخاری نیز در این جلسه با بیان اینکه زن و مرد رقیب هم نیستند بلکه رفیق و همراه هم هستند، گفت: برای ارائه الگوی اسلامی در جایگاه خانواده نیاز به عرصه‌هایی داریم که باید از آنها استفاده کنیم.
وی به اجلاسی که اخیراً در روسیه برگزار شده است اشاره کرد و گفت: آنجا دولت اجازه نداد که طرح الگوی سوم در حوزه زن و خانواده ارائه شود. در حالی که برای عزت ما نیازمند عرصه‌هایی هستیم که باید از آنها استفاده کنیم تا بتوانیم الهام‌بخش و تأثیرگذار باشیم و بتوانیم الگودهنده برای دنیا باشیم.
لاله افتخاری در بخش‌ دیگری از این نشست در پاسخ به سوالی در مورد برجام و رفتار محتاطانه مجلس در این رابطه، گفت: ما هیچ وقت ادعا نکرده‌ایم که از حضرت آقا بیشتر می‌دانیم و از ایشان دلسوزتر برای کشور هستیم بلکه ما سرباز آقا هستیم.
وی گفت: حضرت آقا در رابطه با نقش مجلس در مورد برجام فرمودند اقدامات مجلس در مسائل بین‌المللی خوب بود و مجلسی که در موضوع هسته‌ای و دیگر مسائل مقابل دشمنان بایستد و شجاع، مسقل و آزاد مواضع ملت را بیان کند با مجلسی که در مسائل گوناگون حرف‌های دشمن را تکرار کند از زمین تا آسمان تفاوت دارد. بنابراین رهبری عملکرد مجلس را در مورد برجام تأیید کرده‌اند.

/انتهای متن/

درج نظر