مولاوردی: کاهش رغبت جوانان به ازدواج یک پدیده جهانی است

معاون امورزنان و خانواده ریاست جمهوری کاهش رغبت جوانان به ازدواج را یک پدیده جهانی دانست که بی ارتباط با پیشرفت تکنولوژی نیست.

0

به گزارش به دخت به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، شهیندخت مولاوردی در اینستاگرام خود نوشت:
«کاهش رغبت جوانان به ازدواج مسئله یک پدیده جهانی است و بنظر می رسد تغییرات سریع تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات در این قضیه موثر است.
اقتصاد و وضعیت معیشت را نیز نباید نادیده گرفت. یکی از بندهای سیاست های کلی ابلاغی رهبرانقلاب مبنی بر ایجاد نهضت فراگیر ملی برای ازدواج آسان به ترویج و تشویق جوانان به ازدواج می پردازد و با توجه به آنکه این سیاست های کلی به روسای قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شده،لذا اجرای آن تنها به دولت باز نمی گردد.
درمورد بندهای مربوط به دولت طبق روال موجود سیاستهای کلی از جمله سیاست های جمعیتی تقسیم کار ملی صورت می گیرد و دستگاه های اصلی، همکار و معین مشخص شده و اگر نیاز به ارائه لایحه یا بخشنامه و دستورالعمل باشد، باید اقدام شود.
در برخی رویه های قضایی به منظور تحکیم خانواده نیازمند تجدید نظر هستیم، رسانه ملی در خصوص کاهش تجمل گرایی در خانواده ها نقش مهمی دارد.
امروز نرخ ازدواج رو به کاهش است. علت یا مشکل مالی است یا شانه خالی کردن از تعهداتی است که ازدواج بر دوش جوانان بار می کند و در اشکال نامتعارف زندگی مشترک باز می بینیم زنان و دختران بیشترین آسیب را می بینند.
نقش نهادهای فرهنگ ساز خاصه صدا و سیما و آموزش و پرورش در ترویج ازدواج آسان پررنگ است. هم اینک چنین فرهنگی را نمی بینیم؛ گاه سریال یا آگهی هایی را شاهد هستیم که برای نمایش جلوه های ویژه شروع یک زندگی را در آپارتمان و با وسایل و امکانات آنچنانی نشان داده و نگاه جوانان را به ازدواج تغییر می دهد.
نباید به ارزش های مرفه گرایانه دامن زد و از طرف دیگر جوانان امروزی نیز انتظار دارند آنچه می خواهند براحتی در اختیارشان قرار گیرد و امروز در فرهنگ سازی نیز به همگرایی بین نهادهای فرهنگی کشور نیاز داریم و این مهم به تنهایی کار صداوسیما نیست.»

/انتهای متن/

درج نظر