مهلت ثبت نام نهمین جشنواره قرآنی دانشجویان ایرانی خارج از کشور تمدید شد

قائم مقام نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور گفت: مهلت ثبت نام دانشجویان در نهمین دوره جشنواره قرآنی دانشجویان ایرانی خارج از کشور تمدید شد.

0

به گزارش به دخت به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، عین الله عابدی قائم مقام نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور  با اشاره به برگزاری نهمین دوره جشنواره قرآنی دانشجویان ایرانی خارج از کشور اظهار داشت: نهمین جشنواره قرآنی دانشجویان ایرانی خارج از کشور با هدف ترویج و تبلیغ دین مبین اسلام در دو بخش متمرکز و غیر متمرکز برگزار می شود.

وی بیان کرد: در این جشنواره دانشجویان در در رشته های مختلف صوت و لحن با هم به رقابت می پردازند. بخش غیر متمرکز شامل رشته های قرائت و مفاهیم و حفظ موضوعی است که توسط اتحادیه ها و انجمن های دانشجوئی برنامه ریزی و اجرا می‏شود. این دوره از مسابقات در دو بخش متمرکز و غیر متمرکز با هدف تبلیغ و ترویج تلاوت قران در سراسر دفاتر این نهاد برگزار می شود.

قائم مقام نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور با اشاره به بخش متمرکز این جشنواره، گفت: بخش متمرکز شامل رشته های مقاله نویسی و تفسیر، ترجمه متون خارجی و بخش ویژه است.

وی با بیان اینکه ثبت نام این دوره تا 25 اردیبهشت ماه تمدید شده است، افزود: علاقمندان می توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور به نشانی اینترنتیWWW.NAHADIRAN.IR اقدامات ثبت نام را انجام دهند.

وی ابراز داشت: برگزاری مسابقات قرآن در میان اساتید و دانشجویان در محافل علمی و دانشگاهی یکی از محوری‏ترین کارهایی است که به منظور ترویج فرهنگ قرآنی و فراهم کردن زمینۀ انس بیش از پیش اساتید و دانشجویان با قرآن کریم و مفاهیم بلند آن و نشر و بسط معنوی این کتاب آسمانی در محیط دانشگاهی مورد اهتمام متصديان و مسئولين فرهنگي بوده است.

عابدی درباره رشته ها و مواد امتحانی این جشنواره، گفت: رشته های قرائت، حفظ و درک مفاهیم در این جشنواره به رقابت گذاشته می شوند.

عابدی درباره جوایز برگزیدگان این دوره از جشنواره، اظهار داشت: در رشته هاي غير متمرکز، هر انجمن متناسب با بودجه خود نسبت به اهداء جوایز اقدام کرده و سپس دبيرخانه جشنواره از بین برگزیدگان اول تا سوم رشته های غیر متمرکز به قید قرعه جوایزی اهداء خواهد کرد.

وی ادامه داد: در بخش متمرکز به نفرات اول هر رشته کمک هزینه تشرف به اماکن مبلغ یک میلیون تومان، به نفرات دوم هر رشته مبلغ 800 هزار تومان مبلغ کمک هزینه تشرف به اماکن مقدسه و به نفرات سوم هر رشته مبلغ 600 هزار تومان کمک هزینه تشریف به اماکن مقدس اهدا می شود.

/انتهای متن/

درج نظر