معاونت امور زنان ریاست جمهوری به وضعیت زنان کارتن خواب رسیدگی کند

0

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم ارائه گزارش عملکرد از سوی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: در گزارش‌های ارائه شده عناوین توافق‌نامه‌ها بیان می‌شود اما این عناوین دردی از زنان دوا نمی‌کند.
به گزارش به دخت به نقل از فارس، زهره طبیب زاده نوری گفت: روالی در مجلس وجود دارد مبنی بر اینکه هرگونه افزایش یا کاهشی در بودجه دستگاه‌های دولتی بخواهد اتفاق بیفتد در کمیسیون‌های مربوطه گزارش عملکرد دستگاه‌ها تشکیل و ارزیابی می‌شود که آیا بر اساس عملکرد آنها برای افزایش یا کاهش بودجه اقدامی انجام دهند یا خیر؟

وی ادامه داد: متأسفانه این روند در مورد معاونت امور زنان و خانواده اتفاق نیفتاده است، در سال‌های اخیر معاونت امور زنان هیچگونه گزارشی به کمیسیون فرهنگی مجلس که کمیسیون ذیربط است بدهد و یک دفعه بودجه این معاونت از 7 میلیارد به 15 میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کند اما در کمیسیون فرهنگی هیچگونه ارزیابی صورت نگرفت که عملکرد آنها به گونه‌ای بوده است که بودجه آنها دو برابر شود یا خیر.

طبیب زاده نوری اظهار داشت: گزارش‌هایی که تا کنون معاونت امور زنان مجلس به افکار عمومی ارائه داده است تنها شامل ارائه برنامه‌ها و عناوین موافقت‌نامه‌ها است اما باید دید در ذیل عنوان کلی چه عملکردی داشته است و آیا استحقاق دو برابر شدن بودجه را دارد یا خیر که در مورد معاونت امور زنان و خانواده این اتفاق رخ نداده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: مسئله مهمتر اینکه مجموعه‌های تابعه در حوزه زنان و خانواده باید از این افزایش بودجه منتفع شوند و یکی از معضلاتی که هم اکنون در شهرهای بزرگ و بالاخص در تهران شاهد آن هستیم معضل کارتن خوابی است.

طبیب زاده نوری ادامه داد: ما در سال‌های گذشته موضوع کارتن خوابی را تنها در مورد مردان داشتیم اما هم اکنون با معضل زنان کارتن خواب هم مواجه هستیم و آمارهایی از این زنان نیز وجود دارد.

وی افزود: شهرداری و بهزیستی مسئول رسیدگی به وضعیت زنان آسیب دیده در تهران هستند اما تقریبا اکثر دستگاه‌های متولی از رسیدگی به وضعیت آنها سر باز نمی‌زنند در این شرایط معاونت امور زنان و خانواده در حوزه بین دستگاهی وظیفه دارد به وضعیت زنان و خانواده و مشکلات موجود رسیدگی کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: درست است که معاونت امور زنان و خانواده یک مجموعه ستادی است اما وظیفه دارد در حوزه زنان ساماندهی امور را بر عهده بگیرد باید از طریق مشاور امور بانوان وزارت کشور وارد عمل شود و یا خود معاونت اقداماتی را در این زمینه انجام دهد.

طبیب زاده نوری خاطرنشان کرد: معاونت امور زنان و خانواده بودجه در اختیار دارد و به خوبی قادر است حمایت مالی را بر عهده بگیرد و شورایی را برای پیگیری مسائل اینگونه زنان در شهرهای بزرگ تشکیل دهد چراکه امنیت اخلاقی شهرها نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد و از لحاظ بهداشتی وجودشان خطرناک است.

وی ادامه داد: این معاونت بهتر است با عدد و رقم گزارشی از عملکرد خود ارائه دهد چرا که عناوین توافق‌نامه‌ها دردی از مردم را دوا نمی‌کند.

/انتهای متن/

درج نظر