مرگ روزانه 4 زن و کودک مسلمان در میانمار

یک سازمان حقوق بشری از مرگ روزانه ۴ کودک و زن مسلمان در میانمار به دلیل کمبود غذا و امکانات پزشکی و همچنین تزریق آمپول آلوده خبر داد.

0

به گزارش به دخت به نقل از جبهه جهانی مستضعفین، یک سازمان حقوق بشری از قتل عامدانه مسلمانان میانمار با آمپول مسموم توسط پزشکان بودایی در بیمارستان‌های دولتی این کشور خبر داد.

سایت خبری “مفکرة الاسلام” عربستان در این‌باره نوشت، براساس گزارش جدید مرکز جهانی روهینگیا، روزانه دو کودک و دو یا سه زن مسلمان به دلیل کمبود غذا و عدم دسترسی به امکانات پزشکی در اردوگاه‌های میانمار جان می‌دهند.

مرکز جهانی روهینگیا در ادامه این گزارش تصریح کرده است، مسلمانان روهینگیایی جرأت مراجعه به بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های دولتی را ندارند؛ زیرا در صورت ورود به این مراکز مرگشان حتمی است.

پزشکان بودایی با تزریق آمپول‌های مسموم، مسلمانان را با انگیزه‌های نژاد‌پرستانه به قتل می‌رسانند.

بخش حقوق بشر مرکز جهانی روهیگیا از دولت میانمار خواست تا هر چه سریع‌تر به جنایات غیر انسانی خود را پایان دهد و درخواست‌های بین‌‌‌المللی را برای بهبود اوضاع حقوق‌بشر در ایالت اراکان اجرا کند.

در ادامه اقدامات اسلام‌ستیزانه در میانمار چندی پیش نیز پزشکان بودایی زن ۲۰ ساله روهینگیایی و فرزند تازه متولدشده‌ وی را یک روز بعد از وضع حمل طبیعی با آمپولی آلوده در بیمارستان شهر بوسیدونگ کشتند.

شاهدان عینی تأکید کردند، این زن مسلمان بعد از وضع حمل در بهبود و سلامتی کامل بوده و هیچ مشکل پزشکی نداشته است.

چندی قبل نیز پزشکان بیمارستانی در جنوب شهر کیوکتو به دلیل نداشتن امکانات پزشکی لازم برای وضع حمل، یک زن مسلمان روهینگیایی را به بیمارستان دولتی اکیاب منتقل کردند؛ اما این زن تنها پس از گذشت چند ساعت با تزریق آمپولی نامعلوم در این بیمارستان جان داد.

مرگ بدون علت زنان مسلمان حامله روهینگیایی به طور چشمگیری در بیمارستان‌های دولتی میانمار افزایش یافته است.

با گذشت بیش از ۳ سال از شروع دور جدید پاک‌سازی نژادی-مذهبی در میانمار، بودایی‌ها در سایه حمایت دولت هم‌چنان به قتل، غارت و تجاوز جنسی به مسلمانان روهینگیا ادامه می‌دهند؛ اما سازمان‌های بین‌المللی و خصوصاً کشورهای اسلامی هنوز در سکوت به سر می‌برند.

/انتهای متن/

درج نظر