«محک» گامی برای پیشرفت‌ درمان سرطان‌

دومین کنگره دوسالانه بین‌المللی «آنکولوژی کودکان-بزرگداشت پرفسور پروانه وثوق» 22 تا 24 اردیبهشت 1395 همزمان با 25 سالگی محک در تنها بیمارستان فوق تخصصى سرطان کودکان در خاورمیانه برگزار می‌شود.

0

به گزارش به دخت به نقل از خبرآنلاین؛‌ عظیم مهرور، رئیس علمی کنگره، بهره‌مندی از دستاوردهای بین‌المللی را مهم‌ترین هدف این کنگره دانست و گفت: ارتقای دانش علمی همکاران بیمارستان فوق‌تخصصی محک و پزشکان آنکولوژیست سطح کشور از اهداف برگزاری اين کنگره است. بر همین اساس کنگره بر مبنای دعوت از اساتید بین‌المللی که در زمینه تشخیص و درمان سرطان شناخته شده‌اند، برگزار می‌شود.

او گفت: امیدواریم همه متخصصان آنکولوژی از پیشرفت‌های علمی در حوزه‌های درمانی، تشخیصی و دارویی که در این کنگره مطرح می‌شود، بهره ببرند.

مهرور سطح علمی کنگره را منطبق با سطوح بين‌المللي دانست و گفت: پروتکل‌های درمانی مورد استفاده متخصصان بین‌المللی، بر اساس استانداردهای مورد تائید جهانی است و بیان این موضوع در کنگره فوق، بازده علمی بسیار خوبی برای متخصصان ایرانی خواهد داشت.

رئیس علمی کنگره با تأکید بر اینکه درمان سرطان، چندوجهی است گفت: با توجه به آمار و نتایج درمانی، رشته خون و آنکولوژی در ایران پیشرفت بسیاری داشته است. در حال حاضر درمان نوین که سه حوزه رادیوتراپی، شیمی‌درمانی و جراحی را شامل می‌شود، به همراه روش‌های حمایتی و مددکاری برای درمان بیماران استفاده می‌شود.

مهرور ادامه داد: فوق‌‌تخصصان بین‌المللی با حضور در محک پیشرفت‌های سرطان کودک در ایران را مشاهده کرده و می‌توانند با دستاوردهای علمی حاصل شده در این زمینه آشنا شوند.

او در ادامه درباره مقالات ارائه شده به کنگره گفت: مقالات در دو زمینه تخصصی و دانشجویی ارسال شده که مقالات تخصصی، حاصل گزارش فعالیت علمی و درمانی آنکولوژیست‌های سراسر کشور است.

مهرور گفت: مقالات دانشجویی بسیاری دریافت کرده‌ایم که برخی در قسمت سخنرانی دانشجویی و برخی نیز در قالب پوستر ارائه خواهند شد.

رئیس علمی کنگره در پایان با بیان آنکه پرفسور وثوق بنیانگذار طب نوین آنکولوژی اطفال است، گفت: حضور اساتید بین‌المللی در این کنگره تا حدودی به واسطه آشنایی این افراد با پرفسور وثوق است که این امر از جمله برکات وجود ایشان به شمار می‌آید.

براساس این گزارش، محک تلاش مي‌كند تا بهبود مستمر عملكرد را در تمام زمينه‌هاي فعاليت خود حفظ كرده تا بر اين اساس يكي از معتمدترين نهادهاي خيريه براي نيكوكاران و سازمان‌هاي بشردوستانه شود و عملكردش معياري براي ايجاد و ارزيابي سازمان‌هاي مشابه در سطح ملي و بين‌المللي قرار گيرد. برگزاري كنگره دوسالانه بين‌المللي آنكولوژي كودكان گامي در تحقق اين هدف است.

/انتهای متن/

درج نظر